FAQ |
Kalender |
2010-07-28, 21:04 | #11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det går väl att betala räkningar via vilken bank som helst? Min far envisas fortfarande med att göra det och t.ex. Forex tar ju kort så det borde ju inte vara några problem.
|
||
Svara med citat |
2010-07-29, 11:55 | #12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En sådan tjänst har diskuterats i andra trådar (för lat för att leta upp just nu), men kontentan var i princip att det blir ganska dyrt att tillhandahålla en sådan tjänst då kortinlösen osv kostar pengar.
Tråden diskuterade möjligheten att betala alla fakturor med något kort som gav nån bonus (t ex American Express med Eurobonus-grej). Om man bara inriktar sig på folk som befinner sig i utlandet så blir det nog otroligt få användare, men sure, go for it. |
|||
Svara med citat |
2010-07-29, 13:45 | #13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Den stora svårigheten med en sån här tjänst måste ju ändå vara säkerheten?
Till exempel om du har ett 3d-secure aktiverat kort så måste du ju ha bankdosa iallafall och då kan du väl lika gärna logga in på banken? Så då måste ju tjänsten vara icke 3d-secure aktiverad och då är väl säkerheten helt åt helvete. Är kortet stulet då så blir ju betaltjänsten betalningsansvarig mot kortutgivaren. |
||
Svara med citat |
2010-07-29, 13:49 | #14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2010-07-29, 23:28 | #15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ingen av mina banker kräver dosa för 3DSecure.
|
|||
Svara med citat |
2010-07-30, 12:16 | #16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är som upplagt för bedrägerier.
Har du kommit över en kortidentitet så kan du tanka pengar precis vartsom helst, och inte bara till ett företag med inlösenavtal. |
||
Svara med citat |
2010-07-30, 12:23 | #17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Visst, det är en högre risk än vanliga e-butiker, men det kräver ju fortfarande 3dsecure. Mina 3dSecure-kort kräver inte dosa. Bara lösenord. Dock krävs ju dosa för att ändra lösenordet... |
||
Svara med citat |
2010-07-30, 12:34 | #18 | ||
|
|||
Banned
|
När jag ska använda mitt VISA på internet måste jag sätta ner kortet i min dosa och slå in pin för att få fram ett nummer att skriva in när jag ska betala, går inte att välja bort. Mitt konto är alltid pengatomt så jag vill inte ha sån där säkerhet men det är tydligen inte valbart vad jag förstått (Handelsbanken)
|
||
Svara med citat |
2010-07-30, 12:37 | #19 | |||
|
||||
Medlem
|
På räkningen som skall betalas finns en hel del data. Det borde gå att använda den för att säkra betalningen på ena eller andra sättet.
|
|||
Svara med citat |
2010-07-30, 14:12 | #20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Orsaken är att det finns många system som kör offline. Bussar, p-automater, taxi, de flesta affärer har den möjligheten när systemet går ner etc. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|