FAQ |
Kalender |
2010-10-03, 22:27 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag fundera på att omdirigerar vissa adresser till min huvudsida. Men behåller de då sin placering på google, eller försvinner de därifrån?
Alltså, säj att min huvudsida är "minhemsida.se", och jag vill omdirigera min adress, ”dinhemsida.se” dit, kommer fortfarande dinhemsida.se att synas på google då man söker på dinhemsida som den gör nu? |
||
Svara med citat |
2010-10-03, 23:12 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Placeringen byts ut, typ. Ska ge dig ett personligt exempel.
Jag hade en blogg på nyabella.se som rankade #5 för frasen "blondinbella". När jag köpte ny domän (farbrornabil.se) så kirrade jag en 301:a från nyabella > farbrornabil. Alla länkar och allt vad det innebär att 301:a en sida skedde. Någon dag senare kunde jag googla på "blondinbella" och se url:en farbrornabil där. Istället för nyabella. Domänen nyabella åkte alltså ut ur resultaten, men jag behöll mina placeringar med den nya domänen istället. Så, om jag förstått allt rätt, så bör minhemsida.se synas istället för dinhemsida.se på Google och du förlorar således inga placeringar. |
|||
Svara med citat |
2010-10-04, 00:03 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Precis som Sweely säger så kommer "dinhemsida.se" att försvinna ur sökresultatet om du gör en korrekt 301-redirect. Med en sådan omdirigering talar du om för Google att den nya adressen är "minhemsida.se". Därför kommer Google att sluta visa resultaten som innehåller hänvisningar till "dinhemsida.se".
|
|||
Svara med citat |
2010-10-04, 01:31 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Är det viktigt att sidan är indexerad på google innan man omdirigerar, eller kan man göra det efteråt? En fråga till, om man med sin huvudsida (minhemsida.se) placera sig också hyfsat bra på det sökordet, hur blir det då? Säg att dinhemsida.se placerar sig som etta och minhemsida.se placerar sig som tvåa då jag söker på dinhemsida. Kommer jag då har kvar både platserna bara att båda hänvisar till minhemsida.se eller kommer den ena försvinna? Senast redigerad av Ketchup den 2010-10-04 klockan 01:35 |
||
Svara med citat |
2010-10-04, 01:55 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Den vinst du gör med att omdirigera trafiken är att du överför länkkraft till huvuddomänen, i detta fall minhemsida.se. För att det ska finnas någon länkkraft att överföra krävs det att dinhemsida.se har inlänkar. Man överför inte placeringarna i sökresultatet, utan de länkar som pekar till domänen samt länktexterna dessa länkar har. Därför kommer minhemsida.se troligtvis ärva positionerna från den andra sajten, eller i varje fall stärka sin position på dessa ord/fraser. Svaret på den sista frågan är att alla sökresultat som dinhemsida.se har kommer att försvinna. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|