FAQ |
Kalender |
2010-10-11, 12:30 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
jag håller på och gör ett bildgalleri med databas "bilder" och "kategori" där jag kan välja vilken bild skall tillhöra resp kategori som meningen med det hela är att den valda bild skall visas när man för musen över den vartikala menyn med kategori rubriker. Detta får jag bara att fungera i Firefox och inte IE? En annan önskan var att få mouseover bilderna visas på samma fixerat ställe då när hela webbsidan är centrerad. Tips om vad jag skall google på, exempel , vore hemskt tacksam.. |
|||
Svara med citat |
2010-10-11, 14:19 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det här bör ju vara ett JS-fel, flyttar till klientsidan.
2010-10-11, 22:28 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan man få mer information om vad för metod du använder etc.? Ingen av oss kan veta vad det är du har gjort fel när vi inte vet vad du har gjort!
|
||
Svara med citat |
2010-10-12, 12:25 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
<script language="Javascript"> <!-- function ShowPicture(id,Source) { if (Source=="1"){ if (document.layers) document.layers[''+id+''].visibility = "show" else if (document.all) document.all[''+id+''].style.visibility = "visible" else if (document.getElementById) document.getElementById(''+id+'').style.visibility = "visible" } else if (Source=="0"){ if (document.layers) document.layers[''+id+''].visibility = "hide" else if (document.all) document.all[''+id+''].style.visibility = "hidden" else if (document.getElementById) document.getElementById(''+id+'').style.visibility = "hidden" } } //--> </script> det funkar inte i IE |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|