FAQ |
Kalender |
2010-10-05, 16:32 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Har funderat på att flytta en del sidor från binero till en VPS för att snabba upp dem. Men varken jag eller några av dem jag jobbar med kan något alls om serverkonfigurering. Det jag undrar över är om det går att få en VPS med kontrollpanel som directadmin + phpmyadmin installerat från start? Tack på förhand. Senast redigerad av erdistfroh den 2010-10-05 klockan 17:45 |
||
Svara med citat |
2010-10-05, 16:34 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
du menar VPS antar jag.
Varför vill du flytta till VPS? är det funktioner ni vill använda som inte finns/går att ha. Eller att ni växt och behöver lite mer kraft . |
||
Svara med citat |
2010-10-05, 16:35 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du menar en VPS?
Men ja det går få VPS installerat med kontrollpanel som standard, dock får du tänka på licenskostnaden för kontrollpanelen med då om du exempelvis directadmin. |
||
Svara med citat |
2010-10-05, 16:38 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tror du menar VPS (Virtuell Privat Server) istället för VPN (Virtuellt Privat Nätverk).
Ja man kan få VPS med färdig kontrollpanel. iPeer har VPS med kontrollpanel (Plesk) Surftown har VPS:er, men vet inte om det är med sådan kontrollpanel som du efterfrågar. Oderland har "Managed VPS" med cPanel, lite dyrare, men då ser de till att servern fungerar och är uppdaterad. Tror kanske de andra har liknande "Managed"-tjänster. Finns helt klart fler leverantörer. Har inga i huvudet nu dock. |
||
Svara med citat |
2010-10-05, 17:47 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren. Menar självklart VPS, gick lite för fort tror jag. Aneldningen att vi funderar på att byta är för att det är ganska många sidor vi har nu nu. Vissa om av dem drar en del bandbredd, andra blir lite tröga på delad hosting.
Om ni känner till fler alternativ så skriv gärna. |
||
Svara med citat |
2010-10-05, 18:13 | #6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
vad är er månadsbudget?
Finns egentligen lösningar för i princip alla summor och behov. Alla företag profilerar sig olika och har olika priser/prismodeller. Beror ju lite både på resursbehovet och vilket behov man har på teknisk support osv. Tex om man vill ha lika enkelt som "delad hosting" så har man ju ett visst behov av "managed" för att slippa detta. Sådant gör flera av oss dagligen i olika variationer så mycket beror nog på 3 saker resursbehovet (trafik i megabyte/megabits och cpu/ram behov) "managed" behovet budget Mvh Dennis Senast redigerad av Dennis Holm den 2010-10-05 klockan 18:16 Anledning: skrev färdigt inlägget :P |
||
Svara med citat |
2010-10-06, 12:24 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Det kan vara en fördel att själv köpa en DirectAdmin license och själv installera DA. DirectAmin har utmärkt support om det skulle uppstå nått problem.
|
||
Svara med citat |
2010-10-15, 17:45 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Mitt förlag är directadmin annars funkar cpanel och whm minst lika bra
Det du ska undvika är plesk/paralells! |
||
Svara med citat |