FAQ |
Kalender |
2010-10-15, 16:51 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har en bild som jag vill visa bara en del av, resten vill jag att försvinner utanför skärmen till vänster. Men får inte riktigt till det.
Något förslag? Så ser det ut nu i css filen: #topleft { position: absolute; left: 0; top: 40; display: block; height: 200px; width: 80px; cursor: pointer; text-decoration: none; } Vill att ungefär 70% av bilden visas precis i vänstra kanten i skärmen, resterande 30% ska bara försvinna utanför, visas alltså inte. |
|||
Svara med citat |
2010-10-15, 17:05 | #2 | |||
|
||||
|
Löste sig, ni kan ta bort den tråden...
|
|||
Svara med citat |
2010-10-15, 22:33 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Bra om du skriver hur du löste det? Andra kan ha nytta av denna information.
|
||
Svara med citat |
2010-10-16, 00:27 | #4 | |||
|
||||
|
Japp, jag trodde att jag löste det men det blev inte bra. Kolla på http://www.visitkortexperten.se till vänster. Det är den röda knappen som jag vill ha fast längst till vänster oberoende av upplösning på skärmen. En liten del av den ska försvinna utanför skärmen så att bara ca 70% syns. Något bra förslag?
|
|||
Svara med citat |
2010-10-16, 00:36 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sätt t.ex left: -25px;
så flyttas den till vänster utanför skärmen :-) EDIT: Aha, det var så du menar! Ändra till position: fixed :-) |
||
Svara med citat |
2010-10-16, 00:50 | #6 | |||
|
||||
|
Jag ändrade lite, men det blir fel i olika upplösningar... Vad ska man ändra i koden? Det enda som är rätt nu är placeringen på höjden
#topleft { position: relative; left:-335px; top:0px; display: block; height: 200px; width: 80px; cursor: pointer; text-decoration: none; } |
|||
Svara med citat |
2010-10-16, 00:54 | #7 | |||
|
||||
|
Löste sig igen
#topleft { position: fixed; left:-40px; top:200px; display: block; height: 200px; width: 80px; cursor: pointer; text-decoration: none; } tack ändå :=) Kanske någon kan hjälpa mig att få den knappen att rulla ut snyggt. Så att den kommer ut i en animation till det resultatet som syns nu? Någon java? |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|