FAQ |
Kalender |
2010-10-18, 20:29 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Euroline tar tillbaka pengar om vi har accepterar kort utan 3D-secure och kortägaren sedan nekar att köpet är deras. Finns 3D-secure så måste kortet dessutom vara europeiskt (rätta mig om jag har fel).
1. Får Euroline verkligen göra så? I Auriga ser jag t.ex. INTE att ett kort är utländsk. 2. Idag kan jag automatiskt neka (men gör inte det) alla kortköp utan 3D-secure men vill man det? Hur ser det ut med användningen av 3D-secure i Sverige? Och resten av världen? Jag får en känsla av att det är mest en Europeisk grej. 3. Finns det någon inlösare som inte kräver pengarna tillbaka vid köp utan 3D-secure? Man skulle kanske kunna slussa icke-3D dit så att man slipper otrevliga överaskningar. Hur gör ni andra? Det är praktiskt omöjligt att kontrollera varje köp per telefon med Euroline och de har uttryckligen sagt att de inte vill att jag gör det heller. Senast redigerad av Marcin den 2010-10-18 klockan 20:33 Anledning: Tillägg |
||
Svara med citat |
2010-10-18, 21:01 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
3D Secure är en bluff. Det tillför ingen extra säkerhet, snarare tvärtom (eftersom det oftast körs via en iframe och därför inte lätt kan kontrolleras av slutanvändaren). Jag vet flera som inte aktiverar 3D Secure just för att det är en så dålig lösning och tafatt förskö att sopa problemen under mattan.
|
|||
Svara med citat |
2010-10-18, 21:33 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
'3D Secure is about as helpful as a cat flap in an elephant house.'
|
|||
Svara med citat |
2010-10-18, 22:56 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det må vara. Jag är inte så väldigt insatt. Fast det som det handlar om är hur många svenska kort som har 3D. Jag vill komma fram hur mycket jag riskerar att förlora om jag aktiverar krav på 3D. Anledningen till att ha 3d är för att inte riskera att förlora pengar.
|
||
Svara med citat |
2010-10-18, 23:14 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
http://computersweden.idg.se/2.2683/...nker-e-handeln |
|||
Svara med citat |
2010-10-19, 10:29 | #6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vi diskuterade det för ett tag sedan, en sidodiskussion men egentligen samma sak http://www.wn.se/t1041223.html
Även om 3D secure är korkat så kan man inte göra så mycket åt det. Alla svenska banker tvingar dig att uppgradera ditt kort till 3d-secure här i somras. I USA fanns det bara två banker som hade infört 3d secure, men om dom har gjort det så måste du ju supporta det annars blir du blåst på pengarna. Du kan göra som Cdon.com (tror jag det var) och ta risken själv. |
||
Svara med citat |
2010-10-19, 11:22 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
Svara med citat |
2010-10-19, 11:35 | #8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har Visakort via Swedbank och Mastercard via GE Moneybank, och har inget verifyed eller 3d-secure på något av korten. Handlar regelbundet via internet.
Trist nog ställer dessa säkerhetslösningar till enorma problem för både handlare och konsumenter, mer än problemen de löser. |
|||
Svara med citat |
2010-10-19, 20:22 | #9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
För att kunna handla med Paypal var jag tvungen att välja Verified by VISA
i Swedbank i somras. E-kort behöver ingen 3D-secure då de är i stort sett värdelösa. |
||
Svara med citat |
2010-10-19, 23:19 | #10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
http://www.aurigaepayment.se/2010/03...swedbank-babs/ Under en övergångsperiod fick alla kunder som handlade med hjälp av svenska betallösningar även ett övergångsmeddelande (Jag själv har sett det både på SEB och Swedbank) där man (väldigt irriterande) informerade kunderna om att det var dags att välja lösenord. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|