FAQ |
Kalender |
2010-10-22, 15:50 | #1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Prövade idag att gå in på en av de sajter jag hostar på web10, till min stora förvåning så är den och 5 andra sajter ersatta med en text om att jag inte betalt mitt webbhotell.
Det som tydligen ligger till grund för att stänga ner alla mina sajter och domäner som jag redan betalat för är att jag har en obetald-faktura liggandes på en domän som jag bokat. Men web10 registrerar inte domänen förrens jag betalat min faktura. Visst skall man betala i tid, men att stänga ner 6 sajter där jag betalat för domänen och hostingen, för att jag missat att betala en domän känns lite långsökt. Eller har jag fel? Försöker få kontakt med deras support vilket är snudd på omöjligt och något telefonnummer finns inte heller. Någon mer som har haft problem med web10? Hur löste ni det? Någon som vet hur man kontaktar dom? |
|||
Svara med citat |
2010-10-22, 16:32 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag hittar ingenting i deras avtalsvillkor som motiverar en avstängning. De skriver att vid utebliven betalning skickas påminnelser, men ingenting om att avtalet också sägs upp.
Om du fått fler apåminnelser kanske de kan hävda att du brutit mot avtalet och då kan de säga upp hel tjänsten utan återbetalning, men det är också det enda de kan gör för att stänga av dina sajter. Fotnot: Jag är ingen jurist. Detta är bara som jag tolkar avtalet. |
|||
Svara med citat |
2010-10-22, 16:51 | #3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Har ju dock betalat för webhotell och domännamn för 6 av dom 7 domäner jag har. Skall ju inte stänga ner dom sidor jag betalar för tycker man.
Dom har även stängt ner samtliga email-konton både mina och mina kunders. Och inget svar från support på snart 6 timmar. Man får vad man betalar för, men blir flytt till Binero nu! |
|||
Svara med citat |
2010-10-22, 17:15 | #4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
sådant är enormt tråkigt och deras rutiner för sådana här ärenden behöver antagligen ses över.
Vi behöver alla få vara människor ibland och fela. men men. |
||
Svara med citat |
2010-10-22, 21:22 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hade dem förut, flyttade, oftast märkliga svar från supporten?
|
||
Svara med citat |
2010-10-23, 09:41 | #6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Lite utanför ämnet: Hellre lägger jag några spänn till per månad och får "riktig" hosting, i varje fall om det är en kommersiell verksamhet eller en förening/organisation. För personliga hemsidor/bloggar etc som inte känns så viktiga kan lågprisalternativen förstås vara helt ok, såvida ekonomin är en viktig parameter. Det känns som upp-tiden blivit mycket bättre på många lågpris-webbhotell numer, medan kundsupporten fortsatt verkar under all kritik, om man nu skall generalisera.
2010-10-23, 12:22 | #7 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Web 10 är ett super dåligt webhotell inget svar från deras support på mer än 24 timmar nu.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|