FAQ |
Kalender |
2010-10-28, 15:28 | #1 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hejsan,
Jag hoppas att denna post ligger i rätt forum, annars får gärna en administratör flytta den till sin korrekta plats. Jag har idag ett hemsida som drar in cirka 40.000 unika besökare i månaden. Jag funderar på vad jag kan begära i annonskostnad per månad. Låt säga att ett företag vill ha sin banner på våran hemsida i en månad med en ungefärlig storlek av 270x340px. Vad kan jag räkna med att ta för kostnad för annonseringen? Mvh, Nick |
||
Svara med citat |
2010-10-28, 16:12 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Frågan är ställd tusentals gånger och svaret är alltid att det går inte bedöma. Det är värt precis så mycket som annonsören är beredd att betala.
|
||
Svara med citat |
2010-10-28, 16:23 | #3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
kör med google reklam ett tag och se hur mycket detta ger.
sedan basera utifrån det. Men du kan ju kolla hur mycket du tjänar som affliate hos andra. då har du lite att gå efter, lite prismodeller osv. reklam på en väldigt nischad site är guld värd och då även ett högre pris. |
||
Svara med citat |
2010-10-28, 16:32 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det helt avgörande är om sajtens innehåll och besökare är intressant för en annonsör. 40.000 VD:ar är värda hur mycket som helst (titta på DI:s annonspriser) men lika många svenssons är nog inte värda en femtedel.
Sen när det är spikat så hänger det på hur många sidvisningar du kan leverera * CPM. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|