FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-11-12, 12:10 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Försök tala med arbetsgivaren och var ärlig i dina funderingar så kanske ni kan komma överens om en nivå som passar er båda bättre. Säger man inget så kanske arbetsgivaren tror att ni är nöjda, dennes mål är ju att hålla nere kostnaderna och då kanske det känns knasigt att erbjuda högre lön helt apropå ur deras synvinkel om de tror sig veta att du är "nöjd". Det är svårt att vara arbetsgivare också, men att erbjuda högre lön till duktiga medarbetare utan föregående samtal för att visa sin uppskattning mot sin personal uppskattas, men alla kanske inte ser det så.
Nu verkar ju företaget du jobba på vara relativt stort så en bra höjning till rimlig nivå av din lön bör ju inte slå så hårt mot den totala lönekostnaden för företaget. |
||
Svara med citat |
2010-11-12, 12:49 | #12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Trivseln är viktigare än att ha maxad lön, det håller jag fullkomligt med om. Men ofta är lönen och trivseln två sidor av samma mynt, så man bör kunna få hyfsad lön även om man trivs på jobbet.
Jag försöker alltid tänka att jag vill ha hög lön OCH trivsel på jobbet. Trivs man inte så spelar det ingen roll hur hög lönen är, man vill därifrån i alla fall. |
||
Svara med citat |
2010-11-12, 14:30 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Lycka till! |
||
Svara med citat |
Svara |