Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Sjönk enormt idag

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-28, 00:37 #1
heavencloudss avatar
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2009
Flitig postare
heavencloudss avatar

Question Sjönk enormt idag

Hej!

Jag har som bäst nu i några veckor legat på 11:e plats på ett väldigt bra sökord men plötsligt natten till idag så sjönk jag ner till 120:e plats vilket resulterade i att 80% av all trafik försvann. Katastrof.

Vad har jag gjort? Jag som pluggat på Googles egna SEO-guider och inte fuskat någonting, kör kvalitativa inlänkar (inte många ännu dock) och håller ett högt redaktionellt innehåll med löpande innehåll. Dom kan inte ha straffat mig, jag har inte gjort något!

Vad har hänt tror ni? Vanligt fenomen?

Att tillägga är väl att Google brukar besöka sidan 5 ggr om dagen men senaste gången var för exakt 24 timmar sedan.
heavenclouds är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-28, 00:42 #2
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2009
Mycket flitig postare

Har ett par sidor brukar försvinna och komma tillbaks ur serpen med jämna mellanrum, hur gammal är sidan?
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-28, 00:50 #3
heavencloudss avatar
Flitig postare

Flitig postare
heavencloudss avatar

@audemars Sidan är bara 2 månader gammal men har lyckats kämpa sig upp förbi riktiga tungviktare. Är det kanske bara att hoppas på att den kommer tillbaka kanske?
Oläst 2010-11-28, 01:46 #4
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av heavenclouds Visa inlägg
@audemars Sidan är bara 2 månader gammal men har lyckats kämpa sig upp förbi riktiga tungviktare. Är det kanske bara att hoppas på att den kommer tillbaka kanske?
Grattis till det. Ja, jag tycker du ska avvakta och se. Sidan dyker troligtvis upp inom kort.
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-28, 02:21 #5
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2007
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Kanske g00gle dansen, la upp en sida för typ 3 veckor sen. Låg på typ 15 plats då, sen bombade jag den med 40k länkar för test, dök då till 50 plats. Låg där i typ 2 veckor, sen idag så hoppade den till 10plats, dvs första sidan.

Ibland kan de hoppa vilt, spec i början. Men sen beror de på mycket om man gör nått runt omkring också eller bara "onpage" seo. Som snacket senat så wn träffen, all offpage seo bör ansen som svarte hatten seo.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-28, 13:21 #6
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Uppenbart fall.

Det finns en mängd anledningar till varför en sida kan hoppa i sökresultaten. Det viktigaste att komma ihåg är att detta är vanligt, och att det alltid händer.

Jag tvekar inte en sekund på att din sida är ny. Det är då det är som vanligast.

Jag vill minnas att det tar ungefär 6 månader för en sida att "inta sin plats" i resultaten. Nya sidor hoppar alltid i sökresultaten. Läs: alltid.

Detta då din sida fortfarande är "untrusted" av Google. Din sida har inte byggt upp någon auktoritet hos Google riktigt än. Men när den väl gör det - då rankar den bra. Permanent.

En annan sak kan vara att Google indexerat både www- och utan-www namnet av din webbplats. Det behandlas som duplicerat innehåll och är oerhört dåligt för en hemsida. Kan leda till straff.

Hur som helst. Nya sidor får alltid en extra push av Google. Sen sjunker de ner till sina "vanliga" placeringar igen. Mitt tips är att du fortsätter lägga till innehåll och bygger länkar. Ha tålamod
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-28, 13:26 #7
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Tycker att Sweely sammanfattade det väldigt bra!
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-28, 16:53 #8
heavencloudss avatar
Flitig postare

Flitig postare
heavencloudss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Uppenbart fall.

Det finns en mängd anledningar till varför en sida kan hoppa i sökresultaten. Det viktigaste att komma ihåg är att detta är vanligt, och att det alltid händer.

Jag tvekar inte en sekund på att din sida är ny. Det är då det är som vanligast.

Jag vill minnas att det tar ungefär 6 månader för en sida att "inta sin plats" i resultaten. Nya sidor hoppar alltid i sökresultaten. Läs: alltid.

Detta då din sida fortfarande är "untrusted" av Google. Din sida har inte byggt upp någon auktoritet hos Google riktigt än. Men när den väl gör det - då rankar den bra. Permanent.

En annan sak kan vara att Google indexerat både www- och utan-www namnet av din webbplats. Det behandlas som duplicerat innehåll och är oerhört dåligt för en hemsida. Kan leda till straff.

Hur som helst. Nya sidor får alltid en extra push av Google. Sen sjunker de ner till sina "vanliga" placeringar igen. Mitt tips är att du fortsätter lägga till innehåll och bygger länkar. Ha tålamod
Tack för ett riktigt bra svar.

Ja, jag vet faktiskt att Google indexerat både www och utan. Jag har även pekat domännamnets versioner av andra toppdomäner, dvs. domän.se pekas till från domän.com, domän.nu och fler andra. Detta för att ingen ska kunna glida på min marknadsföring om den äger domän.org. Kan det straffa sig?

Ännu en gång, bra och lärorikt svar! Tack!
Oläst 2010-11-29, 12:32 #9
Sweelys avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av heavenclouds Visa inlägg
Ja, jag vet faktiskt att Google indexerat både www och utan.

Jag har även pekat domännamnets versioner av andra toppdomäner, dvs. domän.se pekas till från domän.com, domän.nu och fler andra. Detta för att ingen ska kunna glida på min marknadsföring om den äger domän.org. Kan det straffa sig?
Om Google indexerat din domän både med och utan WWW så föreslår jag att du 301:ar den ena domänen till den andra då man bara ska använda sig av en version av domänen. Görs enkelt. Google behandlar ju - som sagt - det som duplicerat innehåll annars. Och det är inte kul! Så 301:a den ena domänen till den andra.

Nej, det kan inte straffa sig. Du är på den säkra sidan!
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017