FAQ |
Kalender |
2010-11-29, 21:21 | #11 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Som sagt, säkerhetsmjukvaror av olika slag är inte idiotsäkra. Det krävs lite av användaren också. Om en säkerhetsmjukvara ska vara idiotsäker ska den inte tillåta någonting alls. Förstår inte hur man kan tro att en mjukvara ska göra att en dator är totalt säker och att inga fel uppstår. Klickar man på install, sedan "Tillåt" i en eventuell UAC ruta så kan man ju knappast gnälla på Telia för att programet gör något dumt med ens dator. Säger inte att det är så i det här fallet, men man behöver ju inte spy galla på allt så fort det finns en chans heller |
|||
Svara med citat |
2010-11-30, 14:29 | #12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag fick för ett par månader sedan ett liknande brev från Telia, fast då hade mail från min IP-adress fastnat i antivirusen på smtprelay.telia.com. I mitt fall berodde det på att jag då hade en egen mailserver hemma som tog emot mail för mina privata domäner och vidarebefordrade dem till mitt Gmail-konto, så när någon illvillig rackare skickade ett virusinfekterat mail till mig (med en mailbox i någon av mina privata domäner som mottagare) passerade den Telias antivirus på väg från min mailserver till mitt konto hos Google.
Efter lite resultatlös korrespondens med Telia Kundservice tog jag istället kontakt med Telia Abuse och förklarade min situation, varpå jag fick svaret att de lagt en notis om detta för mitt konto och att jag skulle slippa brev om det hände igen. Mitt tips är alltså att kontakta [email protected] istället för Telia Kundservice om man vill ha kompetenta svar. Antagligen inte samma situation, men någon annan som läser tråden kanske råkat ut för liknande problem. |
||
Svara med citat |
2010-12-04, 14:57 | #13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Antivirus programmen är ganska värdelösa idag.. Det du kan göra är att blockera port 25 för utgående trafik och se om det hjälper. Men telia bruka blockera bort 25, så spam är ganska svårt att skicka från vanliga bredbands anslutning.
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|