FAQ |
Kalender |
2010-12-03, 22:57 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Hittade mängder av bra och lediga .nu domäner. Varför finns det så många lediga .nu domäner? Har jag missat någon "fördel" som .se har som inte .nu har? Visst låter .se seriösare och mer officiellt, men medför en .se domän någon mer fördel gentemot .nu? Senast redigerad av Hansen88a den 2010-12-05 klockan 13:26 |
||
Svara med citat |
2010-12-03, 22:59 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Du har nog inte missat några fördelar med .se, snarare har du missat alla nackdelar med .nu.
För att sammanfatta kort så älskar .nu, precis som Microsoft och Apple, när dess kunder tar den i tvåan |
|||
Svara med citat |
2010-12-03, 23:55 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2010-12-04, 04:10 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2010-12-04, 10:55 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Visst är det så. Och handlar man för att sälja så är det väl knappt värt besväret oavsett om det inte handlar om femsiffriga belopp. Då spelar inte avgiften lika stor roll för vare sig köpare eller säljare.
2010-12-04, 12:44 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Bra inlägg. Då har jag fått svar på de funderingar jag haft runt .NU.
|
|||
Svara med citat |
2010-12-04, 18:09 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Om man planerar att ha en tjänst eller produkt under en .nu domän så kan jag se problem i det. Men i mitt fall så ska jag lägga upp ett par sidor med massa text på i SEO syfte, och då ser jag inte hur en .nu domän skulle vara sämra än .se?
|
||
Svara med citat |
2010-12-04, 18:45 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ett tiotal av Sveriges 100 största sajter har .nu-domäner som huvuddomän. De fiktiva problem som en del hakar upp sig på existerar i princip inte i praktiken.
2010-12-04, 23:53 | #9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Idag lämpar sig inte .nu-TLDn för att flippa domäner som väl många konstaterat under årens lopp pga av ägarbyteskostnader (med endast ett par få happenings som undantag) Samtidigt så ska vi komma ihåg att .NU rekryterat Loopias tidigare registry-guru som numera jobbar för att .nu ska bli ett bättre alternativ (än den kanske är och varit). Som kollega i branschen kan jag ju bara gissa mig till vilka prioriteringsområden L-G jobbar med.. Det är nästan 2½ år sen som jag skrev det här: http://www.wn.se/showpost.php?p=243513&postcount=11 I Sverige så ÄR .se det självklara valet för alla med verksamhet eller hemvist i Sverige, men .nu är "den andra" TLDn, tillväxtmässigt och närmar sig även #2 storleksmässigt.. .nu har vissa fördelar gentemot .se och vice versa.. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|