FAQ |
Kalender |
2010-12-02, 21:59 | #21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det bästa är nog att du helt enkelt går och pratar lite med hyresvärden. Tror det hela kan lösa sig då. För om du nu "lyckas" bo kvar, så kanske det inte är så särskilt roligt att bo på ett ställe där hyresvärden och grannarna egentligen vill få bort dig? Lyckas du däremot lösa detta diplomatiskt med hyresvärden så kan det nog bli frid och fröjd igen
Och vad du än gör: Avliva inte katterna! Sälj dem/skänk dem hellre till någon som kan ta hand om dem. |
|||
Svara med citat |
2010-12-04, 14:44 | #22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Protestera! Jag har haft katt och samma problem som du. Jag blev även anklagad för att ställa upp porten. Ställde upp porten början , men slutade med. Då visade vara någon kåkfara härke som i trappuppgång, som ställer upp porten för sin kunder. ( Han langar troligen droger )
Det finns alltid människor som skall hata allt och alla, särskilt katter. Det gnäller tom när katterna uträtta sin behov i en sandlåda, som inte unge har använt sedan 60 talet. ( Vilken unge leker i dag i sandlådan, när det finns TV spel? ) , bara för ha något gnälla över. Se till att inte ställa upp porten. Det där att katterna gör sin behov i trapphuset är bara när de bli instängda. Ta kontakt med någon hyresrättförening.. Jag tro inte katter är grund att vräka någon på, men du bör läsa på grundligt. Särskilt om du har en bostad i 08 området. Du skall enligt lagen har uppsikt på dina husdjur, vilket är "omöjligt" med katter. Citat:
Senast redigerad av klein den 2010-12-04 klockan 14:50 |
||
Svara med citat |
2010-12-04, 22:00 | #23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
Svara med citat |
2010-12-05, 00:01 | #24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Håller med ovanstående talare till 100%. Det någon skrev om planka från balkongen kan kanske vara något, annars tycker jag man ska försöka ha dem inne om man bor i samhälle. Att avliva tycker jag känns väldigt "overkill". Skulle då istället flytta, så jag slipper den tröga hyresvärden och de gnälliga grannarna.. |
||
Svara med citat |
2010-12-05, 00:33 | #25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Alla djur mår bättre av att vara ute i åtminstone någon timme per dag. Det fungerar som sagt var inte heller att göra innekatt av en utekatt. Det är snarare djurplågeri.
Svara |
|
|