FAQ |
Kalender |
2010-12-17, 13:58 | #21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Orkar inte läsa alla inlägg, det är för att kolla om formuläret "comment" är auto approve. Så den skriver in nått junk för att sedan kolla om de postats. Så hamnar sedan URL'en i en lista över auto approve "blogs" och som sedan säljs eller används av "spammaren". De är lite maximalt junk comment test, xxzxzxxzxxzxzx, blir de postat så är de garanterat auto approve på den t.ex. wp bloggen. Detta kan man göra med t.ex. scrapebox. Sen kan de använda halvruttna snurrade kommentarer för att de skall se lite realistiskt {hi|hello} {great|good|nice|fun} {post|article|text}.
Senast redigerad av BarateaU den 2010-12-17 klockan 14:00 |
|||
Svara med citat |
2010-12-17, 14:03 | #22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2010-12-17, 14:19 | #23 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
För mig har det enbart hänt på WP-bloggar
|
|||
Svara med citat |
2010-12-17, 14:30 | #24 | |||
|
||||
|
För mig har de till störst del också bara varit på wp bloggar, men de är ju också för att WP är en av de vanligaste sidorna och de ofta är en footprint som är lätt att hitta.
De man kan göra att är att fixa bättre captacha och installera bad behavior på sin WP så skall man se att de minskar mot 0'an. |
|||
Svara med citat |
2010-12-17, 14:47 | #25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Att det inte varit WP-bloggar för egen del beror väl mest på att jag sällan kör det.
2010-12-17, 15:00 | #26 | |||
|
||||
|
precis de spelar ingen roll vilken platta det är, finns de någon form av "submit, comment, leave reply, reply" osv osv så fastnar de i spammarnas nät.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|