Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Flytta till utländsk server, skillnad?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-13, 14:56 #11
trxs avatar
trx trx är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 27
trx trx är inte uppkopplad
Nykomling
trxs avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 27
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis Holm Visa inlägg
hurdan är tipstävlingen?
För om det är att man gör en prestation så är det inte ett lotteri..
Så formuleringen för hur tävlingen går till kan göra stor skillnad.

Det skatteverket och lotteriinspektionen tittar på är vad som DOM anser är driftstället.
Enligt lotteriinspektionen är allt per automatik olagligt verkar det som. Så fort man nämner orden spel, tippning, poker eller vad som egentligen så är det blankt nej.

Medlemmarna registrerar sig på sidan, som inte kostar någonting, de kan sedan tippa på de matcher vi väljer ut, helt kostnadsfritt utan några "strings attached". Beroende på hur man tippar får man poäng, sätter man sitt tips får man t ex poäng. När tävlingen är över koras en vinnare, alltså den som fått flest poäng. Och vinnaren får ett pris.

Syftet är att skapa trafik, marknadsföring och att det är en kul grej såklart. Detta är en konversation med en jurist på lotteriinspektionen:

Jag: "Vi väljer ut ett par matcher som ska spelas, och våra medlemmar får sedan fylla i hur de tror matchen slutar. Som tidigare beskrivits finns det inga avgifter för att bli medlem eller att delta i tävlingen. Priserna är dock prispengar i låga valörer. Även här är syftet marknadsföring och trafik till vår webbplats."

Juristen: "Vad gäller ditt förslag om att anordna tippning är tillståndspliktigt enligt lotterilagen och kan bara ansökas om av ideella föreningar med allmännyttiga ändamål om tippningen bara bedrivs inom en kommun. Bara Svenska Spel får anordna tippning i mer än en kommun enligt 4 § Lotterilagen."
trx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-13, 15:56 #12
captaindoes avatar
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
captaindoes avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
Hur är det lotteri om de fyller ut hur de tror matcher ska avslutas och de får poäng för hur rätt de har? Det är mer tävling än lotteri.
captaindoe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-17, 08:55 #13
trxs avatar
trx trx är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 27
trx trx är inte uppkopplad
Nykomling
trxs avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 27
Citat:
Ursprungligen postat av captaindoe Visa inlägg
Hur är det lotteri om de fyller ut hur de tror matcher ska avslutas och de får poäng för hur rätt de har? Det är mer tävling än lotteri.

Jag håller helt med dig. Jag hade ett avancerat poängsystem inlagt så det var liksom inte bara att tippa vinnare utan det var lite mer kunskap och strategi i det hela. Nåja, jag skickade ett mail till, till dom. Du kan se deras svar i min signatur. De skickade bara den meningen. Dom är roliga där borta på Lotteriinspektionen.
trx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-17, 22:46 #14
captaindoes avatar
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
captaindoes avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
Vilket givande svar, och vilket felaktigt svar.

Det skulle betyda att Spaniens vinst i fotbolls VM var ett lotteri. Från mitt perspektiv så ser det endast ut som att Lotteriinspektionen vill förstöra för eventuella konkurrenter (även om du inte nu är en sådan).

Om jag var i din sits skulle jag köra på. Allmän kunskap visar ju att du inte lottar ut vinster, om de med högst poäng får vinsterna.
captaindoe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017