Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Snapback.se tar domänerna själva?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-26, 15:40 #21
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasS Visa inlägg
Snapback hade tidigare flera registrarer de samarbetade med som skickade in ansökningarna så chansen blev så stor som möjligt att de fick dem.

Men du har ju rätt på hur det funkar, det gäller att skicka in ansökan vid 05.00 vintertid och 06.00 sommartid (förutom vid specialfall). Problemet är att millisekunder kan räknas, vilket gör att även om du kör NTP för att hålla tiden korrekt så kan en kort förskjutning eller bara en delay i anslutningen orsaka att du inte är först.
Kan lägga till att Frisläppningen startar tidigast 04.00 UTC och dessutom är det oerhört svårt för utomstående att gissa sig till i vilken ordning domänerna frisläpps..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-26, 17:22 #22
matzii matzii är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 757
matzii matzii är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 757
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg
Oj.. Jaha men om allt gått rätt till och allt är som det ska så kanske du kan vara bussig och berätta sen när Snapback fixat allt åt dig och domänen har hamnat hos dig. Jag gissar att du betalat till Snapback och så som sig bör ...

:-)
förstår inte din fråga riktigt?

Jag har betalt domänen och har fått den i vanlig ordning, det var ju det Oskar G skrev den 24/1 att jag (mitt företag) står som ägare .... R***y L**d**l

Du om någon känner mig vid namn :-)

Jag skrev i tråden eftersom det spekulerades fritt vem det var som bjudit o fått domänen.
matzii är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-26, 21:03 #23
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg
Kan lägga till att Frisläppningen startar tidigast 04.00 UTC och dessutom är det oerhört svårt för utomstående att gissa sig till i vilken ordning domänerna frisläpps..
Det hindrar faktiskt ingenting om man är noga med att lägga sig på gränserna. Jag skrev en snapback-modul till Levonline, som dock aldrig tagits i drift vad jag vet, så jag har lagt ner en del energi på det (liksom säkert andra registrarer gjort). Man kan få ner tiden mycket och öka chanserna att träffa rätt mycket.

Några exempel på saker man kan göra:
* Förformatera XML-dokumentet. exakt samma meddelande kan skickas många gånger.
* Lägg funktionen på så låg abstraktionsgrad som möjligt (min pratade direkt med socketen)
* Strunta i svaret (tillfälligt)! Det finns inget i EPP-protokollet som säger att svaret måste läsas omedelbart. Antingen tolkar man svaren i en annan tråd (bäst) eller så kolla man bara var n:te svar för att se om det är dags att avsluta.
* Ligg på gränsen. Börja strax innan 04:00 GMT, fortsätt med så bra utnyttjande av millisekunderna som möjligt.
* Ha serverhall nära EPP-servern (helst i samma hus, men vi hade vår i samma stad och mot samma ISP i alla fall).

Så kan man förstås hålla på och trimma sina TCP-pakets storlek om man tycker sådant är kul också :-)

Har man ett bra utnyttjande av sina tilldelade resurser är det rätt god chans att man skickar meddelandet mycket nära att domänen släpps fri eftersom man kan hålla på rätt länge.

Senast redigerad av emilv den 2011-01-26 klockan 21:09
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-27, 09:15 #24
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Ursprungligen postat av matzii Visa inlägg
förstår inte din fråga riktigt?

Jag har betalt domänen och har fått den i vanlig ordning, det var ju det Oskar G skrev den 24/1 att jag (mitt företag) står som ägare .... R***y L**d**l

Du om någon känner mig vid namn :-)

Jag skrev i tråden eftersom det spekulerades fritt vem det var som bjudit o fått domänen.
Jo ja, det var klantigt skrivet av mig - det är klart att jag vet vem du är och jag ser att du nu är innehavarare. Det jag reagerade på var att du sattes som innehavare först efter att tråden skapats och efter ett antal ägarbyten..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017