FAQ |
Kalender |
2011-01-28, 10:51 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Jo, det är väl veckans idiotfråga, men jag är helt förbryllad. Har lagt upp en webbshop (OpenCart) åt en bekant på en *nix/Apache. Efter tester och justeringar la vi in produkter och konfigurerade shopen. Allt funkade galant. Men efter någon vecka började saker hända. Först visades inte shopen som den skulle i IE 7 (men OK i en del andra webbläsare). Efter någon dag var det plötsligt OK igen fast jag inte hunnit göra något åt saken. Shoppen "självläkte". Efter ytterligare ett par dagar kom felet tillbaka, men denna gång även med andra fel i administratörsgränssnittet. Bl.a. hade uppgifetr om lagerstatus försvunnit, och även så texten som man lägga in på varje produkt för SEO. Dessutom länkades tumnaglar på en del produkter inte till produktens egen sida, utan till kategorisidan där tumnageln själv låg. Länkade tillbaka till sig själv alltså. Jag har kollat på OpenCarts forum och sökt igenom deras buggrapporter, men inte hittat något som kan hjälpa. Och min bekant svär på att han inte varit inne och pillat (jag har känt honom i 20 år och har ingen anledning att betvivla detta). Just nu raderar han de produkter som har felaktiga länkar och ska lägga in dom på nytt och vi får se hur det utvecklar sig. Men om någon kan komma med ett vettigt förslag på fel (och åtgärd) så vore det kanon... Och igen då: Sorry för veckans idiotfråga. :-S Danne |
|||
Svara med citat |
2011-01-28, 11:13 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Har du kört en repair på mysql databasen?
kan vara något korrupt. kan även vara hårdvarufel som i sin tur skapar korruptioner på filer och/eller databasen (minnet som såväl filen som läggs på disk). |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|