FAQ |
Kalender |
2011-02-15, 12:47 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag har aldrig tidigare använt Google-Adwords, det enda jag har med Google är Adsense och Analytics. Men nu fick jag hem en "värdecheck" (som dom kallar det) på 750:- med Adwords, kan det vara något jag kan använda till mitt forum (ni hittar länken till forumet i min signatur) ?? Tror ni att det kan resultera i fler besökare/medlemmar om jag ställer upp Adwords för "hela summan på 750:-" ? Innebär det att jag kan få annonsplacering i google-sökresultat på t ex. "Bilforum" eller liknande? Vad tycker ni? Mvh Jonathan |
||
Svara med citat |
2011-02-15, 13:04 | #2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Absolut, gratis annonsering till ett värde av 750:- är toppen att köra som instegsannonsering. Fungerade riktigt bra för mig och jag lärde mig snabbt grunderna adwords och hur jag hittade vilka sökord som gav resultat. Så, se till att hitta sökord som är relevanta för din sida och som inte är svindyra att annonsera på, så hinner du lära dig adwords innan pengarna tar slut
|
|||
Svara med citat |
2011-02-15, 13:30 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det låter ju bra
Ställde upp ett Adwords-konto nu och det var lite svårt att skriva in koden man fick, valde "manual payments" och då gick det med enbart kupong-koden, stämmer det? Antar att efter dessa 750:- är slut så kan Google inte skicka ut någon faktura eller så? Man vill ju inte få något oväntat hem i brevlådan Tycker att deras sida var lite invecklad med olika saker här och där, varav jag frågar er. Mvh Jonathan |
||
Svara med citat |
2011-02-15, 17:25 | #4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2011-02-15, 19:01 | #5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tänk på att när kontot är skapat, så uppstår en aktiveringsavgift på 50 kr som behöver betalas.
|
||
Svara med citat |
2011-02-15, 22:55 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag skippade Adwords, och samtidigt raderade jag hela Google-kontot och rensade all Adsense från forumet Nu startade jag upp en helt nytt google-konto med enbart analytics, adsense (och all annan reklam) känns inte seriös för användarna på något sätt.. Mvh Jonathan |
||
Svara med citat |
2011-02-16, 15:30 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Satte upp åt en vän som inte var google användare av något slag. han fick min kod från ett webbhotell jag har. @Amnell, kul att du har börjat vara aktiv på WN, det var på tiden! |
|||
Svara med citat |
2011-02-16, 15:38 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag var tvungen att betala in 100kr för att aktivera det hela.. (100kr är minsta inbetalning till adwords)
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|