FAQ |
Kalender |
2011-05-31, 16:01 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
En av mina webbplatser blev hackad och mängder av nya undersidor skapades. Alla dessa är nu borttagna och de ändringar de gjort (bland annat i htacess filen) är nu åtgärdade. Problemet är att webbplatsen har droppat sina placeringar och således inkomster pga av detta. Det finns nu mängder av sidor som inte existerar när jag skriver: site:domänen.se Då kommer det upp sidor som bara leder till wordpress 404. Vad kan jag göra för att påtala att dessa är flyttade osv. Tänkte en 301:a i htacessen men vet inte vad man ska skriva för att få ALLA de ICKE fungerade undersidorna att hänvisas till tex index sidan istället? Finns det någon annan lösning? Mycket jobbigt då min rankning har droppat en massa och mina inkomster är helt borta Misstänker att det är en konkurrent som krigar om samma sökord. Så hacka han en äldre version av wordpress och la in massa spam liknande sidor vilket visa sig vara väldigt effektivt. Väldigt tacksam för tips hur jag blir av med alla dessa indexerade skräpsidor. Tack! Jens |
|||
Svara med citat |
2011-05-31, 16:33 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Att undersidorna som hackern skapat nu ger 404 är antagligen bästa lösningen. Det finns antagligen ett antal spamsidor som länkar till de sidorna så om du kör 301 kommer du att bli en del av spamnätverket och garanterat bli blockerad av Google.
Med 404 ser Google att din domän inte längre har något med spamnätverket att göra och förhoppningsvis får du snart bättre ranking igen. |
||
Svara med citat |
2011-05-31, 17:57 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Du skulle kunna använda dig av statuskoden 410 "intentionally removed" som är en mer tydlig markering att sidan är borta, för gott
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|