Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


WP sida hackad - behöver hjälp

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-31, 15:01 #1
Altos avatar
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 821
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Altos avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 821
Standard WP sida hackad - behöver hjälp

Hej,

En av mina webbplatser blev hackad och mängder av nya undersidor skapades. Alla dessa är nu borttagna och de ändringar de gjort (bland annat i htacess filen) är nu åtgärdade.

Problemet är att webbplatsen har droppat sina placeringar och således inkomster pga av detta. Det finns nu mängder av sidor som inte existerar när jag skriver:

site:domänen.se

Då kommer det upp sidor som bara leder till wordpress 404. Vad kan jag göra för att påtala att dessa är flyttade osv. Tänkte en 301:a i htacessen men vet inte vad man ska skriva för att få ALLA de ICKE fungerade undersidorna att hänvisas till tex index sidan istället?

Finns det någon annan lösning?

Mycket jobbigt då min rankning har droppat en massa och mina inkomster är helt borta Misstänker att det är en konkurrent som krigar om samma sökord. Så hacka han en äldre version av wordpress och la in massa spam liknande sidor vilket visa sig vara väldigt effektivt.

Väldigt tacksam för tips hur jag blir av med alla dessa indexerade skräpsidor.

Tack!
Jens
Alto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-31, 15:33 #2
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 727
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 727
Att undersidorna som hackern skapat nu ger 404 är antagligen bästa lösningen. Det finns antagligen ett antal spamsidor som länkar till de sidorna så om du kör 301 kommer du att bli en del av spamnätverket och garanterat bli blockerad av Google.
Med 404 ser Google att din domän inte längre har något med spamnätverket att göra och förhoppningsvis får du snart bättre ranking igen.
foks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-31, 16:57 #3
Kimpo Kimpo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 185
Kimpo Kimpo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 185
Du skulle kunna använda dig av statuskoden 410 "intentionally removed" som är en mer tydlig markering att sidan är borta, för gott
Kimpo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017