FAQ |
Kalender |
2011-07-03, 21:13 | #11 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Men jo, har du 50/50 writes mot en tabell med 1,5M rader kan du räkna med att MyISAM kommer ge dig problem även utan stor belastning.
2011-07-03, 22:19 | #12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
emilv:
Exakt. Därför kör jag effektivt med Memcache. Fungerar toppen. Clarence: Jag tycker TS ska använda MyISAM om han klarar av att hålla sina tabeller relativt små. Tabellstrukturen som har blivit nämnt här tidigare tycker jag låter som en bra lösning. Och om han väljer att använda den så är MyISAM mitt val. Jag kan tilläga med mitt exempel ovan att det hjälpte inte med InnoDB för att göra korta ner svarstiderna. Jag fick strukturera om min databas samt börja använda memcache. |
|||
Svara med citat |
2011-07-04, 20:30 | #13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Uppdatering: Nja. I historiktabellen borde det bara bli en rad per bankdag med stängningspriset. Du borde inte behöva något mer men om du vill kunna rendera t.ex. candlesticks behöver du mer än bara stängningskursen (t.ex. dagshögsta, dagslägsta & öppningspriset). Utöver det har jag svårt att se vad mer du kan tänkas behöva. Att spara minut för minut historiskt ser jag ingen mening med om du bara ska göra ett diagram över folks portföljer.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|