FAQ |
Kalender |
2011-08-16, 00:22 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena
Vad använder ni för att se att alla era sidor är online? Det enda jag testat är Pingdom som är gratis för en enstaka sida. Skulle behöva hålla koll på lite fler sidor nu och tänkte därför se vad det finns för alternativ innan jag jag skaffar betal-konto någonstans. Tips? |
||
Svara med citat |
2011-08-16, 02:27 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur många olika siter har du dina saker på?
Är det bara en så behöver du en till plats som du kan övervaka ifrån och hittar du ingen gratis så får du betala.. Annars är ryktesvägen bra, förväntar sig människor att en viss sida skall vara uppe men den inte är det så tar det inte speciellt lång tid innan man får höra det. Senast redigerad av Jake.Nu den 2011-08-16 klockan 04:07 |
||
Svara med citat |
2011-08-16, 11:48 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Innan jag skaffar detta abonnemang vill jag alltså utvärdera andra liknande tjänster för att se vilken som är mest prisvärd och passar mig bäst. Det gör alltså inget om jag behöver betala (även om gratis är godast!), dock behöver det inte vara någon avancerad tjänst. Nej, jag tänker inte förlita mig på "ryktesvägen" |
||
Svara med citat |
2011-08-16, 11:57 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men http://www.uptimerobot.com/ är galet bra den med, och helt gratis. Har gått över helt nu. |
||
Svara med citat |
2011-08-16, 13:33 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Riktigt bra tips gfors. Har lagt in del sidor nu för att prova tjänsten. Tack för tipset.
|
|||
Svara med citat |
2011-08-16, 13:35 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2011-08-16, 13:40 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du kan också köra Servers Alive eller liknande på din egen dator om det är ett alternativ.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2011-08-16, 14:01 | #8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Extern koll använder jag Pingdom. Intern koll använder jag Insignia. |
|||
Svara med citat |
2011-08-16, 17:38 | #9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag använder http://www.uptimerobot.com/ eftersom den är gratis.
Pindgom använder jag på en sida och jag tycker den tjänsten känns bättre, men den kostar ju. När detta blir mer prioriterat kommer jag nog byta över till pingdom. Senast redigerad av pelmered den 2011-08-16 klockan 17:41 |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|