FAQ |
Kalender |
2011-09-29, 15:11 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag har ett eget företag i sverige och håller på att sätta upp en webbtjänst i Brasilien. Det Brasilianska betalföretaget jag använder där kommer att beskatta alla användarnas bruttointäkter med 26,7% innan jag får min del av kakan. Vet någon här om det finns något sätt att räkna av detta så jag inte behöver dubbelbeskatta intäkterna i Sverige? Tack på förhand! |
||
Svara med citat |
2011-09-29, 16:16 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det låter väldigt fel, har du ett betalföretag som du är registrerad som privatperson på och att dom drar skatt av den orsaken?
Som företag ska du få pengarna utan avdrag för något, skatt betalas på vinsten inte på omsättningen. Är ju en ren förlust för din del om dom drar 26.7% |
||
Svara med citat |
2011-09-29, 21:09 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har sökt runt lite och det verkar vara många utvecklare som har samma problem:
http://www.svensktnaringsliv.se/mult...REV_27144a.pdf Dock är de här exemplen inom EU, så vet inte om det är andra regler i Brasilien. |
||
Svara med citat |
2011-09-30, 11:46 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror du får förtydliga din fråga lite men gissar att det är något i stil med följande:
Du använder ett Affiliate-företag eller liknande i Brasilien som drar 26.7% skatt i samband med utbetalning till ditt Svenska företag? Om så är fallet så ska du prata med det Brasilianska bolaget då de gör fel. Dokumentet du länkar till gäller moms, inte företag/inkomstskatt/sociala avgifter etc. Momsproblemen är välkända men knappast relevant till ditt fall då Brasiliansk moms självklart inte ska betalas till svenska bolag. |
||
Svara med citat |
2011-09-30, 14:54 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Brasilien har skatt på alla banktransaktioner, troligtvis för att det annars fuskas förmycket. däremot har de haft bra ränta på bankkonton iaf tidigare så skaffa ett konto därnere så kanske du kan få ner avgiften |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|