FAQ |
Kalender |
2010-06-06, 10:41 | #11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vi har Nordea och BG-betalningar kostar 1,50 eller nåt per st men
PG kostar ingenting. Hur det gäller med inbetalningar är jag osäker på.. Vi brukar bara få betala 13-14 kr/mån totalt i rörliga avgifter. Det känns som att det är gratis att få betalt.. |
||
Svara med citat |
2010-06-06, 11:48 | #12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Tror det där handlar om ett personligt misstag som inte har något med banken att göra. När min gamla blev borgmästare fick jag ett brev hem med information om vem som tagit över.
2011-10-12, 11:57 | #13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej alla på wn!
jag har lusläst alla era inlägg om bra bank för e-handel och undrar om det finns några rykande färska tips? Vi är ett nystartat aktiebolag och bygger just nu upp vår sajt. Vi erbjuder en e-handelsplats för säljare och köpare och kommer ta en liten procent efter varje avslutad försäljning. Säljaren kommer alltså att månadsvis få en sammanställd faktura över alla genomförda försäljningar och betala en procent till vårt bankgiro, har vi tänk. Problemet med detta är att många små inbetalningar till bg är kostsamt. Hittills verkar det som att Swedbank är de som har flest fria inbetalningar. Eller löser ni detta på annat sätt, t ex genom att först samla alla inbetalningar och sedan göra en gemensam inbetalning till bankgirot? Alla råd är guld värda. tack, AnnaCarmela |
||
Svara med citat |
2011-10-12, 20:09 | #14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
De flesta verkar ta 1,50 kr per inbetalning när du nått dina 1 000 fria inbetalningar. Om de summorna är problem bör ni nog se över verksamheten en gång till, tror jag. Kanske ska ni debitera kvartalsvis för små belopp?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2011-10-12, 21:01 | #15 | ||
|
|||
|
När det gäller småfakturor så är det ju inte så mycket, men när man som företag ökar med ca 10k fakturor per år så blir det man betalar pengar för luft.
Och det är ju inte så stort antal fakturor ändå. |
||
Svara med citat |
2011-10-13, 14:32 | #16 | |||
|
||||
|
Citat:
Ontopic@Anna: Avgiften är förhandlingsbar. Men det krävs att du har ganska stora volymer innan bankerna är villiga att diskutera. Jag vet dessutom att tex Nordea har extratjänster som man betalar en årlig avgift för, men som ger en lägre transaktionsavgift. När vi provade Nordeas Total In för något år sedan så blev avgifterna lägre. Jag antar att andra banker har liknande lösningar. Kör igång med vilken bank som helst och avgiften på 1,50 kr. När ni sedan har kommit upp i lite större volymer så kan ni omförhandla avtalet med er bank, eller byta bank. Att spara på sådana här avgifter är jätteviktigt. Men man får inte fastna vid småsaker, så det är bättre att komma igång och att sedan ta detaljerna vartefter verksamheten fortlöper. |
|||
Svara med citat |
2011-10-13, 15:19 | #17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för bra råd!
Våra säljare kommer betala in små belopp till oss jämt eftersom de betalar 5% av det de säljer till oss, samt en fast avgift på 5 kr för varje såld vara. I början kan man tänka sig att försäljningen för våra säljare går sakta, och då kanske månadsvisa fakturor landar på 10 kronor styck. En inbetalningsavgift till banken på 1,50 kronor blir mycket i det avseendet. Ett bra tips är att debitera kvartalsvis, tack Jonny. Men hur gör andra sajter? T ex jätten Tradera som man får små mikro-e-fakturor av? Eller de sajter där man som annonsör betalar en liten summa per annons. Går den betalningen direkt in till deras bankgiro? Finns det inte något mellanled? Tack också för tipset att förhandla senare med banken. Förstår att man har lite att säga till om i början. Kan berätta att när vi har ringt runt så verkar Swedbank ha det bästa budet just nu, därefter Länsförsäkringar. |
||
Svara med citat |
2011-10-13, 16:08 | #18 | ||
|
|||
|
Det är ju ingen som skickar fakturor på småbelopp, man samlar ihop allt till en samlingsfaktura.
Räkna kostnaden för varje faktura hamnar på minst 50:- i administrativt jobb, bokföring, porto, bankkostnader och så. |
||
Svara med citat |
2011-10-17, 22:21 | #19 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |