FAQ |
Kalender |
2011-10-24, 11:19 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, jag har en kund som vill ha en webbshop till en befintlig enkel hemsida, så det är alltså inte meningen att vi ska "programmera" om hela hemsidan för en webbshops skull. Så jag undrar ifall det finns någon lösning för att enkelt kunna "embedda" eller inkludera en webbshop mha en iframe? Har googlat en massa men inte hittat något om att det faktiskt finns någon sådan tjänst.
|
||
Svara med citat |
2011-10-24, 11:24 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför kan du inte bara länka till den på din main-sida?
|
||
Svara med citat |
2011-10-24, 15:21 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
Svara med citat |
2011-10-24, 18:15 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack WebboT!
|
||
Svara med citat |
2011-10-24, 22:35 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Annars går det ju alltid att redirecta med DNS till en webshop på en "webshop-sajt". Då hamnar webshoppen på hans gamla URL. På sitt webhotell där han har sin nuvarande sajt kan han skapa en sub-domän (t.ex "blablabla") och lägga hela den nuvarande sajten i, då kommer den att nås på adressen "blablabla.HansURL.se"... Medans webshoppen som sagt kommer ligga på "HansURL.se"
Sorry, men blablabla är mitt favorit-hittepå :-) Har, typ, gjort så en gång, inte med en webshop, men en kompis hade en sajt på ONE, men ville göra sajten i google-sites. Google-sites vill inte exportera hemsidor så då fick vi göra så... |
||
Svara med citat |
2011-10-25, 14:01 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, bäddar du in butiken blir det fult när man scrollar. Bättre att lägga den extrent och länka, skapa liknande design bara så att besökaren känner igen sig,
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|