FAQ |
Kalender |
2011-11-24, 12:06 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag känner att det är dags att skaffa en försäkring till min enskilda firma. En försäkring som huvudsakligen täcker rättegångskostnader om man mot förmodan skulle hamna där. Då detta känns som den saken som skulle kunna kosta mig mest i dagsläget eftersom jag sitter hemma och jobbar inte har några direkt andra värdefulla saker i min firma än en dator för 10 000 kr. Därför tänkte jag höra om någon har ett bra bolag att rekommendera? MVH Fredrik |
|||
Svara med citat |
2011-11-24, 12:56 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kolla med det bolag du redan har försäkring hos så kan du deala till dig bättre pris.
|
||
Svara med citat |
2011-11-24, 12:57 | #3 | |||
|
||||
|
Att försäkra en lite firma är förvånansvärt billigt. Men du bör läsa villkoren noga, så att du vet vad du faktiskt är försäkrad för. Tex så är det ingen självklarhet att just datorer är inkluderade i "lösöre".
Hade jag varit du så hade jag struntat i att försäkra småsaker. Sådant brukar bara bli dyrt. Utan försäkra dig emot de riktigt stora olyckorna (typ skadestånd). Det brukar vara billigt. Jag kan rekommendera If. Ganska billiga och oproblematiska att ha att göra med. |
|||
Svara med citat |
2011-11-24, 13:22 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ska ta och kolla med IF. Tack för tips! |
|||
Svara med citat |
2011-11-24, 18:40 | #5 | ||
|
|||
|
Du sitter väl i Göteborg? Vi har en riktigt bra kontakt på Folksam som jobbar med just företagsförsäkringar.
Vi kör allt genom honom och det blev fina fisken. Vi körde Trygg-Hansa tidigare. PM:a om du vill att jag ber han ringa/maila dig. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|