FAQ |
Kalender |
2011-12-07, 17:40 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag använder normalt Crystone när jag registrera domäner. Problemmet är att när jag betalar med kort så är det ytterst sällan som domänen registeras direkt. Har ringt åtskilliga gånger om detta. Senast igår registrerade jag en domän genom Crystone kl 18:00. Först på morgonen idag gick, dvs ca 15 timmar senare. Förmodligen manuellt handhavande av Crystone. Tyvärr har deras system inte uppdaterat detta så jag kan inte göra något med domänen ännu. De få gånger jag har använt Loppia så har de skickat ut en faktura som man sen kan betala med kort men det brukar också ta tid.
Så nu vill jag hitta något annan att direktregistrera domäner genom. Min enkla kravlista: - Direktregistreras när man har betalt med kort. - Enkel hantering av DNSer. - Enkel hantering ägarbyte. - Bra översikt av vilka domäner man har. - Bra till normala priser. Så vilka kan ni tipsa om som lever upp till min enkla kravlista? |
||
Svara med citat |
2011-12-07, 17:50 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2011-12-07, 18:14 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej! Skulle rekommendera Binero. Fram till den sista december så kan du köpa .SE domäner för 8 kr just nu.
Edit: Köper alltid domäner hos dem med kort som betalningssätt och det går väldigt snabbt att få dem registrerade. Ofta inom en timme. Senast redigerad av sioustis den 2011-12-07 klockan 18:15 Anledning: Uppdaterade med mer info! |
||
Svara med citat |
2011-12-07, 18:19 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
Svara med citat |
2011-12-07, 18:45 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Aldrig upplevt dessa problem hos vare sig Binero, Loopia eller City Network så vilka som helst är i princip mitt råd Loopia är dock tveklöst nummer ett när det gäller domänhantering.
2011-12-07, 18:56 | #6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har haft stora problem med Binero. Det är ofta jag betalar med VISA kort, får konfirmationsmejl - men att deras system inte registrerar mina domäner. Så får kontakta supporten och då fixar de detta. Därför avråder jag från Binero.
|
|||
Svara med citat |
2011-12-07, 20:51 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Binero funkar klockrent för mej, betalar man med en gång så registreras domänerna direkt.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|