FAQ |
Kalender |
2011-12-13, 17:37 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kollade en domän hos .SE och blev väldigt glad över att den var ledig. Dock var domännamnet så bra att jag misstänkte att det var något fel...
Söker man på domännamn direkt från https://www.iis.se/ så får man veta att den är ledig, och det gäller alla domäner... (Söker man från https://www.iis.se/domaner/free?lang=se&q= så fungerar det som det ska.) |
||
Svara med citat |
2011-12-13, 17:45 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Stämmer ... jag upplevde exakt samma sak idag. Snacka om att jag vaknade till först
|
||
Svara med citat |
2011-12-14, 16:21 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tack för headsup!
Jag rapporterade in det till .SE:s webmaster idag som direkt åtgärdade "buggen". Som jag förstod det så visades alla domäner som söktes från förstasidan som lediga, men när man sedan sökte, så visades domänens rätta status. Jag har inte fått återkoppling kring detta, men ser att det är åtgärdat och har troligtvis något att göra med de sista dagarnas förändringar av förstasidan att göra. Återkoppla gärna om ni upplever problem med .SE:s sidor. Men ett tips är att det går fortare att kontakta .SE om det än att bara skriva det på wn. Det går även bra att skicka mig ett PM om man önskar gå den vägen. Hursomhelst så ser allt ut att funka som avsett nu.. |
|||
Svara med citat |
2011-12-14, 17:29 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
snabbt åtgärdat, snyggt!
Ååhh jag har själv upplevt samma fenomen (det har säkert de flesta här), hos andra registrars. Den korta adrenalinkicken man får innan man har dubbelkollat, är vad som får mig att fortsätta punda domäner |
||
Svara med citat |
2011-12-14, 18:21 | #5 | |||
|
||||
Administratör
|
Japp blev också glad igår, men är det för bra för att vara sant så är det.
2011-12-15, 19:46 | #6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
Svara med citat |
Svara |
|
|