FAQ |
Kalender |
2012-01-30, 23:05 | #21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
2012-01-30, 23:11 | #22 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Åter till frågan så tycker jag att VPS inte låter som rätt grej för dig. Antingen tar du ett av de snabbare web-hotellen, eller så begär du att någon sköter en egen server åt dig.
Och tänk på att prestandan skiljer sig markant mellan olika web-hotel. |
||
Svara med citat |
2012-02-01, 21:49 | #23 | ||
|
|||
Medlem
|
Stabilaste jag någonsin upplevt är Pair... går som en klocka.
http://www.pair.com/services/web_hosting/ Känns som att det är väldigt få kunder per server (relativt sett), kör lite äldre extremt beprövade och utvärderade versioner av programvara och verkar genuint kompetenta. Tror jag hade fem minuter nertid på de åren jag låg där. Då var det en minnesmodul som behövde bytas ut eller dylikt. Nackdelarna är ju dels att det är i Usa (märker inte jag några problem med, kör mest USA generellt), dels att dom tar rätt bra betalt. Det är drägligt om man har en domän och inte gör något men dom extraavgifter för allt, så som att lägga till en ny domän osv. Väldigt många av de svenska webbhotellen känns antingen som det är enmansföretag som i princip är återförsäljare. Eller drakarna som tävlar med pris och generellt verkar ha en ganska dålig servicenivå. Finns säkerligen guldkorn. Space2u / 24-7 hör till dem jag har bäst förtroende för. Senast redigerad av retypejonas den 2012-02-01 klockan 21:52 |
||
Svara med citat |
2012-02-01, 22:35 | #24 | ||
|
|||
Medlem
|
Råkade svara i fel tråd :/ Svaret var ämnat för "Stabila webbhotell"-tråden..
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|