Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Det här med lönsamma idéer

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-04-07, 02:25 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Jag skrev "ETT AV världens absolut mäktigaste företag" (beträffande information). Det ena utesluter inte det andra. Väl?
Aj då. Ibland blir det bättre när man läser hela meningen Får skylla på att det blivit en lååång dag.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-07, 05:12 #12
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Haha,

Nåja, kanske var onödigt av mig att anmärka på det!

Glad påsk!
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-07, 11:47 #13
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Haha,

Nåja, kanske var onödigt av mig att anmärka på det!

Glad påsk!
Detsamma! Er påsk är nog aningen varmare än vår Snö här i Östergötland.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-09, 22:00 #14
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Det är ett mycket intressant ämne och borde belysas mycket mer när man pratar om entreprenörskap och nyföretagande.

De flesta som vill starta företag letar efter den där idén som kommer generera miljoner och/eller förändra världen.
Men sanningen är att alla har idéer, och oftast massvis av dem. Ingen skulle vara villiga att betla något bara för en även om säljaren säger att det är miljonidé om man genomför den bra. Idéerna i sig är alltså inte värda något alls.

Det som skiljer de riktigt framgångsrika och de inte så framgångsrika entreprenörernra är inte idérna, utan det är entreprenören och teamet bakom som gör skillanden. Ni ser ju själva detta, det är ju oftast de enklaste idéerna som lyckas bäst.
Värdet ligger alltså i innovatörerna och de som kan ta en idé från idéstadiet till ett framgångsrikt företag. De här personerna har vad som krävs för att lyckas när det gäller färdigheter, passion, kontakter och har lite tur/fingertoppskänsla samt att de hur man testar sig fram till lyckade koncept som sedan blir bomstrande affärsverksamheter.

Jag har, precis som Anders, medverkat på idéforum som arrangerats av FENA och jag kan bara hålla med. Det är extremt givande och ett enormt bra sätt att få nya idéer om hur man kan förbättra eller identifiera svagheter i en produkt eller tjänst så att antingen kan jobba vidare på den med dessa idéer eller satsa på något annat. Det rekommenderas varmt om ni har möjlighet.http://fena.nu/
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-10, 02:22 #15
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Det är ett mycket intressant ämne och borde belysas mycket mer när man pratar om entreprenörskap och nyföretagande.

De flesta som vill starta företag letar efter den där idén som kommer generera miljoner och/eller förändra världen.
Men sanningen är att alla har idéer, och oftast massvis av dem. Ingen skulle vara villiga att betla något bara för en även om säljaren säger att det är miljonidé om man genomför den bra. Idéerna i sig är alltså inte värda något alls.

Det som skiljer de riktigt framgångsrika och de inte så framgångsrika entreprenörernra är inte idérna, utan det är entreprenören och teamet bakom som gör skillanden. Ni ser ju själva detta, det är ju oftast de enklaste idéerna som lyckas bäst.
Värdet ligger alltså i innovatörerna och de som kan ta en idé från idéstadiet till ett framgångsrikt företag. De här personerna har vad som krävs för att lyckas när det gäller färdigheter, passion, kontakter och har lite tur/fingertoppskänsla samt att de hur man testar sig fram till lyckade koncept som sedan blir bomstrande affärsverksamheter.

Jag har, precis som Anders, medverkat på idéforum som arrangerats av FENA och jag kan bara hålla med. Det är extremt givande och ett enormt bra sätt att få nya idéer om hur man kan förbättra eller identifiera svagheter i en produkt eller tjänst så att antingen kan jobba vidare på den med dessa idéer eller satsa på något annat. Det rekommenderas varmt om ni har möjlighet.http://fena.nu/
ITIsGood, bästa inlägget jag läst av dig ever....!!!
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-10, 08:48 #16
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
ITIsGood, bästa inlägget jag läst av dig ever....!!!
Hehe, vet inte riktigt om jag ska ta det som några bra eller något dåligt dock. Var detta exceptionellt bra eller är mina andra inlägg dåliga?
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-16, 14:06 #17
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Jag tror att lyckan till framgångsrika entreprenörer är att kunna se hela bilden - allt från innovationen till affärscaset. Detta kan också bli ett problem när företaget har växt till sig, allt för ofta hittar man en entreprenör i ledningen som försöker detaljstyra verksamheten. För att få ett framgångsrikt företag så krävs inte bara en innovation och en entreprenör, utan också duktiga människor som kan gå in och ta det till nästa nivå.
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017