FAQ |
Kalender |
2012-04-11, 20:04 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Skulle behöva lite hjälp .....
Vilket är det bästa webhotellet i sverige att samla alla sina .se domäner under? Har ett stort antal .se domäner som ligger utspridda hos olika svenska domän registrerare och vill nu samla ihop alla domäner under ett konto. Är inte ute efter webhosting utan bara domänkonto. Det som är viktigt är att domän registreraren erbjuder möjligheten att skapa Glue records (host records) i deras admin interface, så man slipper kontakta deras support varje gång man vill göra en ädring eller uppdatering. Har använt mig av både loopia och binero men tyvärr så erbjuder ingen av dom den möjligheten, då man endast kan byta namn servrar men inte skapa sina egna glue records (host records) vilket blir jobbigt då vi hostar och har våra egna namn servar. Är ju bra om de också har en låg årsavgift och ett lättöverskådligt web interface. Samt om det inte tillkommer fantasi summor om man ska göra ett ägarbyte. Några tips, förslag? Thanx! |
||
Svara med citat |
2012-04-12, 10:29 | #2 | ||
|
|||
Banned
|
.SE har stöd för detta.
|
||
Svara med citat |
2012-04-18, 16:00 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det tror jag är en smaksak, en viktig faktor kan vara lägsta pris men även att få bra support och att man kan lita på sin leverantör, men det förvånar mig dock att Loopia inte har det stödet, för de flesta har stöd har stöd för detta i kontrollpanelen.
|
|||
Svara med citat |
2012-04-18, 16:01 | #4 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Binero har inte stödet sist jag kollade. SE Direkt har det genom sin kontrollpanel. |
||
Svara med citat |
2012-04-18, 16:10 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Loopia är i min mening bäst och smidigast när det gäller domänhantering. Mycket som är automatiserat (och fungerar), få misstag i förhållande till antalet domäner och numera även en snabb OCH prydlig kontrollpanel utan en massa sega, märkliga ajaxfunktioner där man inte har en aning om något händer eller inte.
2012-04-21, 19:44 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Följfråga: Svensk registrar med stöd för egna DS-records (DNSSEC)?
Finns det, förutom .SE Direkt? |
|||
Svara med citat |
2012-04-21, 22:57 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
IIS borde göra sin registrar lista sökbar på liknande saker, fint om man enkelt med ett knapptryck kunde filtrera ut te.x registrarer som erbjuder dnssec |
|||
Svara med citat |
2012-04-21, 23:38 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan bekräfta att vi stöjder DNSSEC.
|
||
Svara med citat |
2012-04-22, 14:00 | #9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, jo.. DNSSEC är en sak - men ger ni kund möjlighet att sätta egna DS-records för domäner? (Och då syftar jag inte på i er DNS)
EDIT: Jag kikade lite på det, och verkar som ni gör det - bra! |
|||
Svara med citat |
2012-04-22, 14:21 | #10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hade fel, verkar inte som det går att sätta egna DS-records.
Trots att sajten visar att det ska finnas ett DS-record med rätt keytag redan från "början" så tycks det varken fungera eller finnas möjlighet för mig att ändra den. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|