FAQ |
Kalender |
2012-04-24, 12:32 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Har nyligen smyglanserat Vin*tage punkt se (ta bort *, vill inte konkurera med WN) som ska vara en samlingsplats för sveriges vintagebutiker och -handlare. Då sidan är väldigt nystartad finns det inte särskilt många produkter inlagda ännu, men det kommer förhoppningsvis. Det vore kul och givande att få konstruktiv feedback, man blir minst sagt hemmablind när man sitter med en sida för länge. Jag är dock medveten om att sidan kan upplevas som långsam, vilket jag försöker reda ut med prestaworks för tillfället. Tack på förhand Peter |
||
Svara med citat |
2012-04-24, 15:00 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag vill börja att berömma dig för spännande och nyskapande design. Det märks att du har lagt ner tid på den.
Kommentarer: * Sidan är seg som sirap. Kolla över om du kan cacha data och kör för all del en yslow och se om det finns saker att göra där. * Sökrutan är osynlig, det är inte intuitivt att texten "SÖK I SORTIMENTENT" faktiskt är själva sökrutan. OK! är lite konstig test för en sökknapp. * Länkar är gula, via, svarta med gul bakgrund och ibland även svarta. Det blir svårt för en besökare att bli klok på vad man faktiskt kan klicka på. * Designen på "Lägg i kundkorgen"-knappen gillade jag inte så mycket, ser lite billigt ut i jämförelse med övrig design * Jag önskade att du la pagineringen även under listan, inte bara över. * När man i checkout skall välja betalning så kunde det vara tydligare att det är olika betalningsalternativ, det är nog inte jätteintuitivt som det är just nu. |
|||
Svara med citat |
2012-04-24, 18:06 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack så mycket för inlägget!
Jag är tyvärr medveten om segheten, försöker lösa detta med Prestaworks. Hoppas det går bra... Angående layout-delarna så tar jag definitivt till mig det du skriver, och håller med om typ allt. Kommer uppdateringar på det inom kort. Återigen, tack för att du tog dig tiden. Någon annan som vill dela med sig? |
||
Svara med citat |
2012-04-24, 19:30 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tog en snabbtitt och kom fram till:
24 .css filer och 16 .js är ju nästan i rekordklass. Skämtåsido, men det är lite väl mycket requests/filer. Vad gäller designen så tycker jag den är trevlig . Dock lite småfix som hade varit trevligt att få till. T.ex så hoppar scrollbilderna vid laddning för mig. Dvs de är vid laddning vertikala och sen lägger de sig horisontellt (Jag kör Firefox 11). Och sen om man kollar på http://www.vintage.se/2-jackor-kappor så blir det mycket vitt/lång sida. Men detta är ju bara min åsikt |
||
Svara med citat |
2012-04-24, 22:35 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Oj, riktigt trevlig sida! Några få synpunkter:
* Sidan är som nämnt lite väl seg * Kundvagnen: Kan du inte ha den dragna vita linjen nedtill också? Kommer se mer komplett ut, även en mindre "TILL KASSAN" knapp. * Lyft upp "kontakta oss" aningen (Förslag, till vänster längst ner i menyn?), tänk på att ett svar på en fråga kan vara skillnaden mellan en missnöjd och en nöjd kund Annars var den riktigt snygg! |
||
Svara med citat |
2012-04-26, 18:48 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Till alla: Jag har snackat med de som driftar angående segheten och de har ökat cache samt serverminne. Hur upplevs hastigheten nu? Är det pingdom som gäller för att mäta? Är det fortfarande segt som sirap i paris?
P3N: Ja det må vara rekord Plattformen är uppbyggd på det sättet, så att filerna för respektive modul läggs till separat. Det är prestashop. Om någon känner till workaround för detta så säg till. Angående laddningen av scrollbilderna, så har jag också uppmärksammat det fenomenet. Har du tips på hur man laddar dem utan att det blir så? Daniel: Tack! Kontakta oss hade definitivt kunnat flyttas upp, ditt påstående angående kunder är ju korrekt. Samma med den vita linjen som finns där när korgen är tom, men inte när den har varor. Ska fixas. |
||
Svara med citat |
2012-04-26, 23:14 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Själv är jag lite smått "allergisk" mot sådana här ramverk. Men för att stanna på topic så skulle jag prova att flytta upp allt vad som tillhör den för att ladda det klart så tidigt som möjligt. Kan vara så att det inte hjälper för att den kanske inte startar förrän sidan är helt laddad... Men är värt ett test.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|