FAQ |
Kalender |
2012-05-03, 09:10 | #1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har idag en nyare bläckstråleskrivare från HP på kontoret. Den skriver ut helt ok, men eftersom det blir en hel del utskrifter så köper jag otroliga mängder bläck. Problemet är också att färgen inte är vattenbeständig + att det tenderar att bli randiga utskrifter.
Så frågan är; om man vill ha en riktigt bra skrivare (som med fördel kan användas att skriva ut produktblad och liknande på tjockare papper) skall man satsa på färglaser då? Finns det något specifikt märke du föredrar och varför? |
|||
Svara med citat |
2012-05-03, 11:13 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du vill göra fina utskrifter även på laser så kan jag rekommendera HP CP4525.
Utskrifterna blir riktigt bra och den är snabb och billig i längden. |
||
Svara med citat |
2012-05-04, 10:19 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ser proffsig ut. Är över 10.000 ett pris man bör räkna med för att få bra kvalité?
|
|||
Svara med citat |
2012-05-04, 10:32 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Beror på hur mycket du skriver ut
Jag har haft billigare laserskrivare som gett riktigt bra utskrifter. Papper är något man ska vara extra noga med om man ska skriva ut snygga produktblad Även om man (jag) gillar vissa märken så är skillnaden stor mellan modellerna. Har blivit nöjd de gånger jag gått efter någon nyligen gjord test. |
|||
Svara med citat |
2012-05-04, 11:27 | #5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har själv en Epson CX11NF som jag köpt ca. 5-6 år sedan för 12k. Bättre skrivare får man leta efter, det är en nätverks färglaser skrivare med scanner (man kan scanna från datorn), fax samt kopiator. Har aldrig någonsin haft några som helst problem med den och har inte bytt patronerna än (använder den ganska normalt, både färg och svart-vit). Funkar i alla OS utan några som helst problem. Varför jag valde just den? Jag ville köpa från ett företag som verkligen kan det där med professionella skrivare och har lång track reckord.
Deras nuvarande utbud hittar du på http://www.epson.se/se/sv/viewcon/co...cms/index/1008. |
||
Svara med citat |
2012-05-04, 12:03 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tack för alla tips :-)
Det blev en sådan: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=481963 Den hade bra recensioner och ett något lägre pris + billiga driftkostnader. |
|||
Svara med citat |
2012-05-10, 19:58 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har nu fått hem skrivaren. Den är stor som ett hus och väger 30 kg, inget för det lilla kontoret! Riktigt bra kvalitet på utskrifterna dock!
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|