FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Vet hur jag bestrider en faktura från Sverige, men hur bestrider jag en faktura från Norge?
Fick idag en faktura på 40,50 norska kronor. Tydligen skulle jag ha använt min bil i Norge, 3 maj. Vet med 100% att jag inte var i Norge då. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Kolla om du inte fick med uppgifter för att logga in på deras webbsida för att se kamerabilderna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för hjälpen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har ett par relaterade frågor så jag lånar tråden:
1. Hur kan utländska bolag ha tillgång till svenska bilregistret? Kan de få tillgång till våra personliga uppgifter bara så där? Vad säger personuppgiftslagen om det här? 2. Kan ett utländskt bolag driva vidare en obetald faktura till svenska kronofogden? 3. Jag har kört i Portugal där man har elektroniska vägtullar och man måste ha en chip i bilen som gör att man betalar. Om man inte har det så tas det bild på registreringsskylten och man får hem böter. Kan man få hem böter även om man kört dit med sin svenska bil? Jag har inte ingått i något avtal med bolaget som äger den betalda vägen och man har inget val att ta en annan väg, vägtullen finns där så fort man kör in i landet från Spanien. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det betvivlar jag starkt. Jag har själv blivit fotograferad ett antal gånger på tyska Autobahn utan att någonsin fått hem någonting.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vi vill gärna komma åt de som inte sköter sig här i Sverige så det är väl inte mer än rätt att utländska motsvarigheten ska få samma möjligheter här. Det är nog ofta en fråga om ifall det lönar sig eller inte. Svenskar är kanske inte de värsta trafikanterna i Tyskland exempelvis.
http://www.sydsvenskan.se/bil-och-tr...ska-fartboter/
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |