FAQ |
Kalender |
2012-08-16, 10:30 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag letar efter en emailtjänst som låter mig skicka ut enstaka mails utan att det ska ses som spam efter tioende mejlet. I nuläget har jag nämligen en lista med ett par hundra e-postadresser som jag behöver alla skicka personliga mails till men det blir som sagt ett problem när jag skickar till över 20 personer inom en timma.
I nuläget har jag prövat flera olika varianter men förr eller senare blir det ett problem och jag måste därför registrera en ny e-postadress på nytt för att inte ses som en spammer. Mailchimp, aWeber och liknande lösningar är väl främst riktade för nyhetsskick och massmeddelande till tusentals personer och inte för enstaka mail. Vet någon om det finns en liknande tjänst fast för enstaka mail? |
||
Svara med citat |
2012-08-16, 10:35 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad blir det för problem? 20 adresser på en timme är ju ingenting.
|
||
Svara med citat |
2012-08-16, 11:01 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Efter jag skickat massa mail prövar jag alltid att skicka ett par stycken mail till mina egna testmails: gmail, hotmail, yahoo för att se om jag blivit svartlistad ännu. Efter har använt en mail att skicka ett femtiotal mail brukar mina mail hamna i skräppost. Främst gäller detta gmail. Hotmail brukar det dröja ett par hundra mail innan jag hamnar i deras filter. Yahoo dröjer det lite kortare tid än Hotmail.
Fast nu när jag tänker efter är det kanske inte särskilt konstigt heller. Alla dom mail jag skickar ut ser ganska lika ut förutom att jag skriver några personliga rader till personen jag skickar till. Fast ändå försöker jag variera mig i vilka ord jag använder. |
||
Svara med citat |
2012-08-16, 12:14 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
Svara med citat |
2012-08-16, 12:49 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kan rekommendera både MailChimp och GetANewsLetter har använt båda men fastnat på GetANewsLetter för deras tjänst är oslagbar vi skickar ut till ca 3500 kr mailadresser per månad UTAN att hamna i något filter.
|
|||
Svara med citat |
2012-08-17, 10:19 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast man måste ha opt-in mails för att få vara med i MailChimp. Provat att maila från egen server, J?
|
||
Svara med citat |
2012-08-17, 10:31 | #7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad menar du med personliga mail?
Inget spamfilter i världen stoppar dig från att skicka 300 personliga, unika och egenskrivna brev. Kära *fname* räknas inte som personligt. |
|||
Svara med citat |
2012-08-17, 18:18 | #8 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Nu är jag inte särskilt teknikkunnig när det gäller servrar, ip-adresser och sådant. Men det jag undrar är hur mycket min ip-adress har att göra med emailtjänsterna? Är det min ip-adress som används när jag skickar mail eller är det emailtjänstens? Kanske är det också så enkelt att 20 % av dom jag skickar till helt enkelt inte svarar mig, hehe och att dom gånger jag kikat om jag vart filtrerad har varit bara varit otur. Senast redigerad av Knös den 2012-08-17 klockan 18:22 |
||||
Svara med citat |
2012-08-17, 18:30 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
När du mailar från egen server är det serverns IP som räknas (t ex mail() i php). Anledningen till att mailtjänster såsom aweber kostar mycket är IP reputation management osv. Om du får svar från 80% tycker jag iofs du får vara ganska nöjd.
|
||
Svara med citat |
2012-08-20, 22:42 | #10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Mailchimp kan användas för utskick av unika mail, titta på deras API. Det är byggt för att ersätta enstaka utskick från egen server.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|