FAQ |
Kalender |
2012-09-04, 16:55 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej! Kollade precis min hemsida på ahrefs.com för att se hur länkbygget hade gått.
Fick då en skrämmande överraskning, har sen den 28 augusti gått från 25 inlänkar till ca 400, och alla dessa verkar vara från porr-sökord... Vad är detta och hur räddar jag det? |
|||
Svara med citat |
2012-09-04, 17:48 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns egentligen ingenting du kan göra förutom att manuellt kontakta ägarna och plocka bort länkarna. Å andra sidan skadar det förmodligen inte heller.
|
||
Svara med citat |
2012-09-04, 18:09 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Okej! ratar inte google sådana länkar?
|
|||
Svara med citat |
2012-09-04, 18:26 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2012-09-05, 12:59 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2012-09-05, 13:50 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Varför? Jag är verkligen inte något seo-proffs men vad jag vet straffas man inte för inkommande spamlänkar. Hade man gjort det skulle det vara väldigt enkelt att få bort sina konkurrenter ur sökmotorresultaten.
|
||
Svara med citat |
2012-09-06, 08:22 | #7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Citat:
Personligen är jag ganska övertygad att man faktiskt (i varje fall hypotetiskt) kan stjälpa en sajt i SERP, såvida den INTE har stabil länkkraft (många länkar från väletablerade webbplatser med företrädesvis hög PR).
2012-09-06, 14:50 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2012-09-06, 16:20 | #9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jajemen,
Googles algoritmer är nog så sofistikerade att sajter med starka/viktiga inlänkar är svåra att manipulera i sökresultaten genom mängder av "skräplänkar". Jag minns att jag läste ett forum(på ett engelskspråkigt forum) av en person som påstod att han "sänkt" en namngiven sajt i SERP. Gissa om han fick negativ respons av andra forummedlemmar?!
Svara |
|
|