Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur bygga länkar idag?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-27, 18:31 #1
bird200 bird200 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
bird200 bird200 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Standard Hur bygga länkar idag?

Jag har en upplevelse av att Pingvinen har förändrat allt när det kommer till att jobba med Google.

Tidigare har det gått helt ok att lägga in sin sida i ett par länkkataloger och bloggar och få en hyfsad rankning.

Mitt senaste projekt, en helt ok sida men många undersidor och extremt potential till longtail, lanserade jag under 1 veckas tid med 5-6 länkar i olika länkkataloger och nu rankas sidan överhuvudtaget inte i Google. Fick lite besökare första dagarna från Google men på senaste tiden inte en enda besökare. Verkar vara blockad.

Vad är den säkra vägen till att lansera en hemsida nuförtiden?
bird200 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-29, 21:33 #2
Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2010
Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2010
Det finns ingen helt "säker väg" för att lansera sajter på Google längre.
Man kan dock minska riskerna och vara långsiktig i sitt optimerande av sina projekt.

I denna tråden från seo-forum.se får du tips på hur du kan skapa länkar till din sajt.

http://www.seo-forum.se/showthread.p...5010#post55010

Bygg först något bra som är värt att länka till och skapa sedan inlänkar mot din sajt. Bygger du något bra, kommer kanske folk att länka in mot din sajt av sig själva, men det är ju en bonus.

Senast redigerad av Petter Hedman den 2012-09-29 klockan 21:39
Petter Hedman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-29, 23:47 #3
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
Du beskriver din sida som "en helt ok sida"
Försök att göra sidan grym istället, det är de bästa sidorna som sökmotorerna försöker lista högst upp, inte de som är ganska bra.

Fråga dig själv, skulle jag vilja besöka sidan, tillför den något värde för besökaren?

Vi börjar nog äntligen få se MFA-sidor och liknande tunna sidor få det allt svårare att ranka bra. Därmed inte sagt att din är det, har ingen aning vilken sida du avser.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-30, 09:29 #4
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Hej,

Citat:
Ursprungligen postat av nosnaj Visa inlägg
Du beskriver din sida som "en helt ok sida"
Försök att göra sidan grym istället, det är de bästa sidorna som sökmotorerna försöker lista högst upp, inte de som är ganska bra.

Fråga dig själv, skulle jag vilja besöka sidan, tillför den något värde för besökaren?

Vi börjar nog äntligen få se MFA-sidor och liknande tunna sidor få det allt svårare att ranka bra. Därmed inte sagt att din är det, har ingen aning vilken sida du avser.
Huvudet på spiken, exakt så tycker jag man bör tänka!

Genvägarna blir snårigare, utan det kommer kräva mer jobb (och inte minst intelligens) om vi "småaktörer" skall kunna konkurrera med "de stora" framöver. Sedan någon månad jobbar jag personligen fokuserat ännu mer på:

1. Mer frekventa uppdateringar av mina sajter
2. Jag försöker skriva om sådant som faktiskt berör och intresserarbesökarna i ännu större utsträckning, UTIFRÅN FAKTA (dvs baserat på undersökningar och statistik från Analytics etc), inte gissningar.
3. Relevanta och förhoppningsvis genomtänkta inlägg på sociala medier kopplade till sajterna.

Jag märker att det hjälper, om än långsamt. Pingvinen har fortfarande grepp om en hel del av mina viktiga nyckelord (Läs: vissa sajterna har fortfarande någon form av "straff"), men det lättar lite för varje månad.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-30, 09:40 #5
Captain Thailands avatar
Supermoderator

Supermoderator
Captain Thailands avatar

Ps. Att jag ofta väljer att blanda in mina egna webbplatser i resonemanget, är för att jag då kan referera till faktiska omständigheter som jag har koll på. Förhoppningsvis kan man anta att detta gäller generellt. Jag tycker mig märka det.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017