FAQ |
Kalender |
2012-10-17, 13:44 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej,
Jag står i valet inför inköp av ny bildskärm och är ute efter en 27" skärm med max upplösning på 2560 x 1440. De bildskärmar jag fastnat för är Dell U2713HM Ultrasharp & Samsung Syncmaster S27A850T. Är det någon här som kan hjälpa mig med för och nackdelar mellan skärmarna? Jag har t.ex. inte en aning om vad skillnaden är mellan AH-IPS & PLS panel. Det är kanske t.o.m är någon som har erfarenhet av någon av dem...(?) Jag kanske ska tillägga att jag inte arbetar med grafik mer än möjligen klipper upp markups i photoshop.. Jag håller i princip bara på med programmering, surfning och ytterst sällan FPS spel. Det jag är ute efter är den stora skärmytan för att slippa ha flera skärmar (har 2st 22" idag) men kommer eventuellt behålla en av de gamla skärmarna som sekundär skärm. produkt jämförelselänk Mvh Philip |
|||
Svara med citat |
2012-10-19, 12:58 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har i ett par år kört en Dell 22" (eller om det är 23") med IPS-panel och är grymt nöjd. Stativet, som jag förvisso inte använder längre, var bra. Det gick att vrida, vinkla, höja och sänka skärmen.
Vill mycket till för att jag inte ska köpa Dell igen. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|