FAQ |
Kalender |
2012-10-05, 23:39 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Gör ett nytt försök att sälja min webbplats innan den går i graven.
Jag är en fd slöjdlärare som sedan 1999 haft en webbplats igång för slöjdlärare runt om i Sverige. Eleverna får publicera det de gör och skriva lite om det på www.swedishcraft.nu. Pga av tidsbrist så tänker jag nu sälja den, vill inte att den ska gå i graven utan vill att den ska leva kvar. Sidan har ca 7-900 besökare om dagen så det är en välbesökt sida. De första åren tog jag betalt om man ville publicera på sidan men de sista åren har jag haft sponsorer som betalat för mina omkostnader och då har det varit gratis för skolorna att publicera. Målgruppen för sidan är elever 7-15 år samt slöjdlärare, både trä och textil. Det finns 48 skolor som har publicerat och det finns nästan 2000 föremål där nu. Aktiviteten har avtagit lite det sista året pga att jag inte varit aktiv och publicerat nyheter, filmer, m.m. men besöksstatistiken har varit på en fortsatt hög nivå trots färre publiceringar. Finns det någon intresserad av att ta över sidan? Mvh Peter :-) |
||
Svara med citat |
2012-10-06, 02:51 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Är lite intresserad av hur själva processen går till när någon vill lägga upp ett verk, sedan är jag även lite intresserad av annonsintäkter genom Adsense.
Har du något startbud och sluttid för auktionen? |
|||
Svara med citat |
2012-10-06, 09:30 | #3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
pbl,
Om du inte har en väldans tur, tror jag det kan vara svårt att hitta RÄTT person här, eftersom jag antar att personen måste ha en specialkunskap i ämnet. Har du testat att hitta intresserade genom slöjdens och skolans vanliga kanaler (du är tusen gånger mer insatt än mig, så jag antar att du redan har koll på detta)? - Lärarnas Nyheter: http://www.lararnasnyheter.se/page/annonsera (radannons 250 kr) - Slöjdmagasinet: http://www.slojdmagasinet.nu - Svenska Hemslöjdsföreningars Riksförbund: http://www.hemslojden.org Kanske inte mycket till hjälp, men lycka till!
2012-10-09, 12:57 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Men grejen är att jag bara administrerar webbplatsen och lägger in nya skolor i systemet, sen sköter lärarna/eleverna om själva publiceringen själva, det är helt och hållet deras ansvar. De publicerar i tre steg, steg 1- läraren loggar in, steg 2 - läraren/eleven skriver in all info om det de gjort, steg 3 - läraren/eleven tankar upp bilder samt skriver kort info om dessa sedan är det klart |
||
Svara med citat |
2012-10-09, 13:02 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Se processen i mitt svar till "Captain Thailand" ovan. Jag har inte jobbat med att få in så mycket pengar utan bara för att täcka de kostnader jag haft i form av domännamn, serverplats m.m men med lite aktivt arbete så kan man säkert göra mer. Har inget slutdatum men har fått bud på 2000 kr plus att köparen betalar ägarbytet på .nu-domänen Peter :-) |
||
Svara med citat |
2012-10-22, 23:13 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Swedishcraft är fortfarande till salu inget avslut har gjorts ännu. Någon intresserad?
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|