FAQ |
Kalender |
2012-10-24, 15:36 | #11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lite uppföljning på detta.
Känns som att det får bli spåret med HTML/HTML5/javascript/ajax. Då blir nästa fråga om något har erfarnhet/tips kring plattformar som ger stöd i utveckling i den miljön... ;D Att "hacka" javascript utan stöd i verktyg/plattform blir lätt tämligen rörigt och felsökning/test är en mindre mardröm... |
|||
Svara med citat |
2012-10-24, 17:40 | #12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det verkar som monoComplete finns på alla plattformar, men jag har kört det på Windows och Ubuntu, men jag har även Mono installerat för Android men har inte kört ännu, skulle det funka så kan du köra Microsoft Visual Studio och köra C# på alla plattformar, jag har kört det på Windows och Ubuntu och testat så det krävs INGA kodändringar, inte ens omkompilering för att köra på flera plattformar.
Oslagbart!!! |
||
Svara med citat |
2012-10-24, 18:02 | #13 | ||
|
|||
Administratör
|
Först söker du efter en plattform du kan växa i för att kunna hantera saker utanför browser-rättigheterna; tex:
Adobe Air - mycket färdiga funktioner och APIer. QT Webkit - Välutvecklad för att kombinera färdig QT kod med HTML5 för native. XULRunner - Färdiga applikations-gui-komponenter osv. ChromiumEmbedded - Bra API som låter dig skriva bas-applikationen i valfritt stött språk. Det stora problemet med webviews i andra programspråk brukar annars oftast vara att interaktionen med "huvud"-applikationen är idiotiskt jobbig. För att bygga en applikation i HTML5 finns det en uppsjö av nya ramverk som är olika lämpliga helt beroende på typ och struktur i applikationen.
2012-10-28, 11:22 | #14 | |||
|
||||
Medlem
|
Qt eller en HTLM5 "Webbapp" för skrivbordet, med fördel har du den även på webben, plattan och i telefonen
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|