FAQ |
Kalender |
2012-11-19, 12:20 | #1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag fick idag mellan kl 08:46-08:50 (dvs inoim 4 minuter) 8 likadana spam-mejl om Månadens säljbok från salesstuff.se. Jag har sedan nåt år tillbaka fått dessa spam varje dag, jag är så trött på dem.
Jag har aldrig haft med dem att gör aoch kommer definitivt ALDRIG att ha det heller. De verkar ha scrapat mina webbsidor efter mejladresser, eller köpt adresserna från någon annan idiot som gjort det. Jag hatar spam, därmed hatar jag salesstuff.se, oseriöst pack är vad de är. Senast redigerad av Conny Westh den 2012-11-19 klockan 12:23 |
||
Svara med citat |
2012-11-19, 14:59 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Man ska aldrig lägga ut sin email i klartext på sin hemsida, i dagens läge bör man obfuskera den så att inte botarna hittar den så enkelt, t.ex genom att konvertera den till numeriska HTML-koder och/eller javascript.
Men jag håller med dig, spam är oseriöst och jag skulle aldrig handla från någon som scrapat min email. |
|||
Svara med citat |
2012-11-19, 15:13 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är ganska vanligt att sådana här oseriösa personer frisäger sig allt ansvar genom att köpa listor från andra likasinnade som "lovar" att adresslistan är legitim. Ungefär som offentliga upphandling där chefen alltid kan skylla på någon annan när saker och ting inte fungerar.
2012-11-19, 16:25 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om ni får det till enskilda firmor eller privat så anmäl!
http://www.konsumentverket.se/intern...m-steg-1-av-3/ Visst det tar några minuter men ju mer anmälningar de får hu mer kan de agera |
|||
Svara med citat |
2012-11-19, 19:24 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Bara att markera som spam?
Om du får mycket spam kan du ofta ändra vilken spam nivå spam skyddet ska agera utifrån. |
||
Svara med citat |
2012-11-20, 23:43 | #6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är inte lönt att anmäla.. Visst det är olagligt att spamma i Sverige men finns ingen straffskala för det vad jag vet.. alltså kan de på högsta höjd peka finger åt dem och tillrättavisa dem.. vilket inte hindrar dem från att fortsätta troligtvis.
|
|||
Svara med citat |
2012-11-21, 00:05 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
http://www.gp.se/konsument/konsument...-mot-skrappost Det hade inte skett några förändringar alls ifall folk inte anmälde.
Svara |
|
|