FAQ |
Kalender |
2012-12-16, 11:48 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns säkert någon liknande tråd, har dock sökt.
Finns det någon möjlighet som svenskt företag att köpa en .no domän utan fysiskt "företag" i Norge? Ska sälja smslösningar där. |
||
Svara med citat |
2012-12-16, 14:22 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
http://www.nethut.no/english.php |
||
Svara med citat |
2012-12-16, 15:27 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack, ska kollas upp
|
||
Svara med citat |
2012-12-17, 10:43 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
www.domaininfo.com hjälper till med lokal kontakt...
|
|||
Svara med citat |
2012-12-17, 11:58 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag tror även att nameISP kan hjälpa till med detta.
|
|||
Svara med citat |
2012-12-18, 10:03 | #6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har reggat flera .no-domäner genom NameISP - kostar bara någon extra slant.
|
|||
Svara med citat |
2012-12-18, 17:32 | #7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Problemet är att nameisp ger dig en lokal kontakt och tar ingen ansvar över vad som händer därefter.
Edit: Men det verkar fortfarande vara den bästa lösningen atm. |
||
Svara med citat |
2012-12-18, 19:44 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det funkar bra så länge det inte är något särskilt seriöst projekt. Vill man köra seriöst måste man göra det på riktigt om man ska sitta säkert.
2012-12-18, 21:01 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2012-12-18, 22:41 | #10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är i praktiken det som sker, dom beslagtar domänen. Norid verkar dock se genom fingrarna med detta, dom ser problemet med att andra företag inte kan etablera sig enkelt i Norge, och det var väldigt luddiga svar sist jag ringde.
Regeln är ju inte där för att stoppa utlandsföretag, utan för att stoppa domainharvesting och massregistrering i syfte att bygga värdefulla portföljer. Jag har föreslagit att man prövar utlandssökningar manuellt och att man värderar sökningar upp mot en lista av kriterier för att skapa någon sorts ramverk i vilka som inte har norskt org.nummer som ändå skulle kunna registrera en .no domän. Dock är norid en god bit efter när det gäller domäner, intill väldigt nylig så processerades allting på papper, och att byta registrar är idag tungrott, för att inte nämna om du byter organisationsnummer. Du kan ju alltid leta reda på något norskt bolag som känns vettigt och flörta lite med dom, alla norska org.nummer får ju registrera 100st .NO domäner sedan kort tid tillbaka. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|