Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad göra?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-01-28, 09:26 #1
Red71 Red71 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 102
Red71 Red71 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 102
Standard Vad göra?

Jag har en fundering ang domäner som jag har, jag har inte vågat lägga ut dom på t.ex parkeringssidor pga det lär vara riskabelt, enligt vissa.

Jag har .com , .org , .eu med samma domännamn, jag har värderat .com adressen på olika värdering siter men jag tycker det skiljer sig mycket så jag ger inte mkt för värderingar på dessa. Det högsta var ca 20 000$, och det lägsta var 0$ med en varning om att risken var 10/10 på att det var "intrång" på en företagsprodukt.

Och jag säger som Forrest Gump, "jag tror det är ett fruktbolag för det är ett äpple på loggan" .

Jag har inget intresse av att lägga ut domänerna här, men ni har ju en uppfattning om vad det handlar om.


Hur skulle ni göra? Skulle ni bara låta domänerna löpa ut? Finns ju ingen anledning att sitta på dom om man inte kan göra nåt åt dom känns det som.

Mvh M
Red71 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-28, 09:33 #2
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av Red71 Visa inlägg
Jag har .com , .org , .eu med samma domännamn, jag har värderat .com adressen på olika värdering siter men jag tycker det skiljer sig mycket så jag ger inte mkt för värderingar på dessa. Det högsta var ca 20 000$, och det lägsta var 0$ med en varning om att risken var 10/10 på att det var "intrång" på en företagsprodukt.
Detta tyder jag som att du har använt automatiska värderingsverktyg. Dessa är normalt sätt totalt värdelösa och ska inte ens användas som en indikation på domänens värde.

Sen får inte jag ut någon som helst information som kan hjälpa mig att se värdet av domännamnen. Tolkar det som att du kan få trademark-problem på grund av internationellt stort varumärke i domännamnet. Stämmer det så är det nog lika bra att låta dom löpa ut om du inte ser ett stort värde och är tveksam över rätten, varpå du kan försöka utreda det ytterligare genom att faktiskt försöka ge någon information av värde när du frågar.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-28, 11:26 #3
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Du har två val:

Chansa och tjäna någon peng på att ha dom parkerade.
Låt dom förfalla.
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-29, 07:38 #4
Red71 Red71 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 102
Red71 Red71 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 102
Tackar för svaren, dom får nog löpa ut. Känns dyrt att chansa...

Mvh M
Red71 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-29, 08:01 #5
Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 359
Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 359
Bråka inte med frukthandlarna
Legendarisk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-30, 09:58 #6
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
Kör hårt, hör dom av sig så stäng ner, en strategi som i princip alltid fungerar.

När det gäller värdering av TM domäner så kan du glömma summor i den storleken. Parkerade domänportföljer säljs normalt på runt 36 mån intjäning (kan såklart variera men 36 är en bra måttstock, om inget drastiskt hänt på marknaden den senaste tiden som inte jag vet om). Att då värdera en enskild TM domän utan parkeringshistorik blir extremt svårt men du kan glömma 20.000 USD om du inte sitter på typ iphone.com.
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017