FAQ |
Kalender |
2013-02-08, 01:20 | #21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Behövs nog inte så mycket 'deg' och advokater i ditt fall. Om man tittar på Absolut.pm så är det ju rätt uppenbart att du försöker sko dig på någon annans varumärke. Tror du på fullaste allvar att du kommer att få en köpare till den domänen?
|
|||
Svara med citat |
2013-02-08, 08:36 | #22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Vem som helst hade vunnit denna domäntvist mot dig om .pm-domänen för deras räkning, man behöver varken pengar eller jurister.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-02-08 klockan 08:39 |
||
Svara med citat |
2013-02-08, 14:38 | #23 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tycker av princip att man inte skall kunna varumärkesskydda ett vanligt svenskt ord.
Men det är ju bara min åsikt, och jag respekterar era åsikter. Så vi får väl anse att den här diskussionen är avslutad. Tack för trevliga och intressanta inlägg. Trevlig helg.. |
||
Svara med citat |
2013-02-08, 14:54 | #24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-02-08 klockan 17:18 |
||
Svara med citat |
2013-02-08, 16:46 | #25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker att ni förbiser en väldigt viktig detalj..
Gå in på http://was.prv.se/vmi/default.jsp och skriv "absolut", så ser ni att de innehar varumärkes skydd inom (nästan) alla möjliga varumärkesklasser (eventuellt kanske det finns en eller ett par viktiga klasser som de missat..) ;-) Men det innebär att det är ett mycket mycket begränsat tillåtet användningsområde som någon KAN använda en absolut-domän i kommersiellt syfte.. Sen är jag personligen av samma åsikt som flera andra i tråden när det kommer till varumärken och generiska ord. Och för skojs skull så tänkte jag skriva att man kanske skulle registrera det än mer svenska uttrycket "Lagom", men se det var inget bra exempel - för det fanns redan 3 TM-innehavare av det!? |
|||
Svara med citat |
2013-02-09, 19:04 | #26 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det finns för många lagar och förbindelser i Sverige. I andra så finns ingen frihet här jag säger bara att flytta dina domän till någon utländsk server till ex malaysia,indien etc som anonym. Då kan de inte göra ett skit mot dig och du behöver inte bry dig om de dumma svenska lagar/system. Du har betalat för dina domän och du får göra vad du vill med de Goodluck!!!
|
||
Svara med citat |
2013-02-09, 19:41 | #27 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
................. |
|||
Svara med citat |