FAQ |
Kalender |
2013-01-18, 17:21 | #11 | |||
|
||||
Medlem
|
Precis, hade det varit ett företag registrerat i Sverige (Inte ett utomländskt holdingbolag) med en hemsida som ger ett seriöst intryck samt humana priser då hade jag köpt domänen rakt av. Men det företaget som har domänen i fråga ger inget bra uttryck.
|
|||
Svara med citat |
2013-01-18, 18:18 | #12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Varför skulle det vara fel att äga många domäner? Det här har disktuerats tidigare. Varför ska det vara okej att driva fastighetsbolag men inte ett "virtuellt fastighetsbolag"? Vad det gäller utlandsregistrering; att man registrerar bolaget utomlands behöver knappast vara för att man vill undvika skatt(indirekt klassas som buse). I många fall är det snarare för att man vill vara något mer anonym - vilket är VÄLDIGT svårt i Sverige om man inte använder sig av bulvan(er). Senast redigerad av kippex den 2013-01-18 klockan 18:21 |
||
Svara med citat |
2013-02-15, 17:34 | #13 | |||
|
||||
Medlem
|
Idag (den 15:nde) blev domänen jag var ute efter när jag skapade den här tråden släppt.
Satt som fastklistrad vid datorn kl 00.01 och hade skrivit in domännamnet för att beställa, när jag upptäcker att den är upptagen igen. Den har alltså blivit "snapbackad" igen. Jag vill inte vänta ett år till, så det blir väl till att köpa domänen från företaget som har den. Problemet är att dem, precis som det föregående företaget bara har domänen registrerad utan något innehåll, så det finns inte någon information om kontakt/pris/bud etc. Enligt WHOIS: holder: GAHHSI3374-12469 Har googlat varianter av holdernamnet och kan inte hitta något, men jag antar att det finns någon person här inne på sveriges bästa forum som har stött på den här holder:n förut och vet vilket företag det är? |
|||
Svara med citat |
2013-02-15, 20:56 | #14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Googlar man holdern som du skrivit får man upp ganska många domännamn. Tillhör en Kristoffer O**n. |
|||
Svara med citat |
2013-02-16, 10:21 | #15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |