FAQ |
Kalender |
2013-03-01, 17:15 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Någon som vet vad som gäller för regler gällande domän namn som varumärke om man äger en domän som är ett välkänt varumärke i sverige och har namnet .nu men sidan har aldrig varit online så man har ju knappast skadat deras varumärke.
Inte för att jag har någon nytta av domänen men nu har de begärt att jag skall överlämna den till dem och de är villiga att betala mina bestyrkade utgifter för domänen, har haft den i 2 år och vet egentligen inte varför jag reggade den, den var ledig och ville väl provocera lite men det hände ju inget på 2 år tills nu |
||
Svara med citat |
2013-03-01, 18:26 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du har inte ens haft den parkerad eller liknande?
|
||
Svara med citat |
2013-03-01, 18:45 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2013-03-01, 22:16 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om du inte har haft något på domänen under din tid, eller har haft den parkerad och tjänat pengar på den så vill jag tro att dom sliter lite med att få igenom några krav. Vilket grundlag skulle dom ha? First come first serve gäller.
Nu är jag prinsipielt mot att regga tm domäner, men är ännu mer mot tomma krav och hot från företag! Men har du inget behov av den så kanske du släpper den med? Ser inte för mig att dom betalar med guld och dubloner om dom har varit utan den så länge. |
|||
Svara med citat |
2013-03-02, 12:45 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Finns ingen anledning att bråka med ett så stort bolag och dessutom är jag kund hos dem och jätte nöjd med deras produkt!
Samt som du skriver rätt dumt att regga ett TM märkt namn, för eller seanre kommer det ett krav men som sagt jag kommer inte riktigt ihåg idag varför jag reggade den mest på kul för att se vad som händer. Deras argumentation: Även om det inte är något innehåll som sådant så är själva domännamnet ????????.nu som inkräktar på varumärket ???????®. .NU följer tvistelösningsprocessen se http://www.nunames.nu/udrp.htm. Eftersom ?????? registrerade sitt varumärke innan du registrerade ditt domännamn så finns en presumtion om att du känt till varumärket vid tiden för registrering. Dessutom, när du ingår registreringsavtalet för .NU domäner (see avtalet här paragraf 8 - http://www.nic.nu/about/terms_SV.cfm) så står det att du vid tiden för registrering inte strider mot några varumärkesnamnregler. ”VARUMÄRKESREGLER. Vi accepterar registrering av vilket namn som helst med följande reservation: Att du vid registreringstillfället vidgår att de namn du registrerar inte strider mot några varumärkesnamnregler eller andra bestämmelser inom svensk jurisdiktion, eller mot den rådande juristdiktionen för .NU Domain eller Worldnames, Inc”. Senast redigerad av posse den 2013-03-02 klockan 12:48 |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|