Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


QR koder - helt off?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-02-24, 12:51 #11
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
Personligen tycker jag om QR koder. Använder det för mina kontaktuppgifter längst ner i mail t.ex.

Men problemet för er är nog tyvärr till stor del att det finns väldigt många sidor som kan skapa QR koder med mera grafiskt avancerade QR koder än vad er sida kan.
Och sen när man skapat en QR kod för sin sida lär det ju ta tid innan man behöver en ny.
En annan orsak till att det kanske inte används så mycket är om man som jag gör på min sida använder specifika QR koder för var användare. Då genererar man ju dem själv på sin sida, så då finns inget behov av en extern leverantör. Och behöver man en extern så har google api för det...

Nog rätt svårt att slå sig in i detta segmentet med andra ord. Såvida ni inte kan hitta en egen nisch.

Sen är det himla svårt att synas på nätet om man inte har en massa $$$...
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-09, 00:19 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
På tal om detta. På Landvetter finns just nu en gigantisk väggreklam där företaget ifråga också har en QR-kod med. Det är nog ändå rätt välanvänt fortfarande men borde definitivt användas i just offline-reklam i betydligt högre utsträckning än idag. I stort sett alla släpar runt på en smartphone idag. Att de som exponeras för reklamen enkelt och smidigt kan gå direkt till en relevant hemsida är betydligt bättre än att de tänker att det där kan de kolla hemma i datorn och sen helt glömmer bort det.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017