FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Inga kunder = inga inkomster, korkade boskap eller inte... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag behöver inte slicka röv eller vågar säga vad jag tycker, vågar knappt några göra i sverige. Och skulle nog säga att jag är lite pensionär redan, jag är väldigt lite aktivt i dagliga arbetet i dom olika företagen. En normal dag är att orka upp runt 10 på dagen, kolla lite mail ta en kaffe. Vid 12 gå ut och äta lunch, sitta ute i solen vid havet och dricka en kall öl till maten. Samtidigt man läser alla dagens nyheter och om allt korkat som händer i Sverige. Vid 13:30-14 tiden gå till kontoret några timmar för dricka lite kaffe och kolla lite mer mail. På sommaren är det mer ligga i havet eller i en pool istället på dagarna. Så tror inte jag behöver slicka röv och säga det jag inte tycker. Sedan är våra tjänster väldigt bra, och jag personligen har mer förtroende för företag/personer som vågar säga vad dom tycker. Klara besked/svar är något man vill ha som företagare. Sedan är det ett problem att folk inte tål sanningen med. Sedan köper man en tjänst för tjänsten skull, inte för man ska ligga med mig. Jag personligen köper det jag vill ha, och tar inte beslut efter personerna på företaget så länge jag får det jag köpt. Dock är jag inte så korkad så jag köper billigaste skiten, och samtidigt skulle tro att du får någon kvalitet eller bra råvaror. När jag betalar 2-3k för middag då hade jag fan gnällt om jag får dålig kvalitet, men hade jag köpt något för 20-60kr så skulle jag inte förväntat mig få något mer än möjligtvis kanske ätbart. Senast redigerad av patrikweb den 2013-03-17 klockan 12:59 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sedan hur man vill tolka det är ju en annan femma, men vem vet man kanske faktiskt skulle prova. För det vore ju lite konstigt om det inte funkade där då ![]() Hoppas du tolkar det här rätt och inte fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Mitt syfte med kommentaren riktar sig främst mot att du öppet, på ett forum som nyttjas av "potentiella kunder" till ditt företag, skriver att större delen av svenskar (m.a.o kunder) är korkade. Ärlighet varar längst, MEN att öppet ge sin främsta inkomstkälla (antagande) kritik för att vara "korkade" anser jag inte vara ett föredömligt sätt som företagare. Du får gärna TYCKA vad du vill, men håll det gärna inom firman. Och med ditt senaste inlägg ger du, enligt mig, en mycket negativ bild av ditt företag. // jackan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
Citat:
Sedan att jag valt sakta börja dra mig tillbaka och överlåta allt mer till anställda är annan sak, men det sticker i ögonen på folk att jag inte behöver jobba länge om jag inte vill vid 27 års ålder och ändå kan slösa mer pengar på en månad än många har son årsinkomst. Svenska avundsjukan, och det märks även att folk tycker rika ska bekosta hela samhället till 80-90% medans själv inte ens bidra med 10% |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag tvekar inte på att du har dåliga produkter, jag vill heller inte rikta min kritik med avundsjuka som syfte. Däremot är det enligt min åsikt otroligt oprofessionellt att yttra sig på det sättet du gör, detta bör du faktiskt ha koll på eftersom du varit företagare under en längre tid. När det gäller din inkomst och personliga vanor så finns det i denna diskussion inget relevant syfte med att delge detta. Föreslår Facebook eller Twitter för såna yttranden. Jag inbjuder till mer diskussion över PM, då jag inte vill att tråden tappar fokus helt. // jackan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
|
Citat:
Sedan sanningen är ju att svenska avundsjukan är väldigt stor, många tycker att man inte ska ha rätt till den livsstandarden eller att det är typ rätt att rika ska ha typ 100% skatt. Även om du troligtvis inte har dom åsikter då du har företag och troligtvis har lite högre utbildning. Det folk inte fattar att det är företagen som skapar jobb och ger folk jobb, och dom inser inte resultatet när företag flyttar utomlands eller börjar ta in utländsk arbetskraft istället |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Har du avvecklat Patrikweb? Det framgår inte någonstans på hemsidan? Det är lätt att skylla all kritik och avvikande åsikter på avundsjuka...
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag tror ingen i denna tråd uttryckt minsta intresse eller ens kommenterat hur mycket pengar du tjänar eller hur mycket du jobbar för dom? Det är din attityd som har kommenterats, och den bekräftar du om och om igen ... Att återigen försöka försvara dig med att folk är avundssjuka och babbla på om hur dumma folk är tror jag inte förändrar bilden de flesta får av dig som är personen bakom företagen.
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
För att återkoppla till det ursprungliga ämnet, här är en redogörelse för fredagens DDoS-attack hos FS Data (som även publicerades på vår driftstatussida i fredags).
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|