Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

DDoS hos FSdata

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-03-17, 12:17 #21
jackan jackan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2011
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Jo jag vet det, folk gnäller när dom får skitprodukter när dom betalar skitsummor. Vilket stämmer överens varför jag tycker stora delen av befolkning är korkade boskap.
Jag förstår precis hur du tänker här, men borde du inte fundera lite över din image som företagare?

Inga kunder = inga inkomster, korkade boskap eller inte...
jackan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-17, 12:57 #22
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av jackan Visa inlägg
Jag förstår precis hur du tänker här, men borde du inte fundera lite över din image som företagare?

Inga kunder = inga inkomster, korkade boskap eller inte...
Om folk tar illa upp så är det väl att dom själva tycker att dom passar in på den beskrivningen. Och då är det korrekt.

Jag behöver inte slicka röv eller vågar säga vad jag tycker, vågar knappt några göra i sverige.

Och skulle nog säga att jag är lite pensionär redan, jag är väldigt lite aktivt i dagliga arbetet i dom olika företagen.

En normal dag är att orka upp runt 10 på dagen, kolla lite mail ta en kaffe. Vid 12 gå ut och äta lunch, sitta ute i solen vid havet och dricka en kall öl till maten. Samtidigt man läser alla dagens nyheter och om allt korkat som händer i Sverige.

Vid 13:30-14 tiden gå till kontoret några timmar för dricka lite kaffe och kolla lite mer mail.
På sommaren är det mer ligga i havet eller i en pool istället på dagarna.

Så tror inte jag behöver slicka röv och säga det jag inte tycker.

Sedan är våra tjänster väldigt bra, och jag personligen har mer förtroende för företag/personer som vågar säga vad dom tycker.

Klara besked/svar är något man vill ha som företagare. Sedan är det ett problem att folk inte tål sanningen med.

Sedan köper man en tjänst för tjänsten skull, inte för man ska ligga med mig.

Jag personligen köper det jag vill ha, och tar inte beslut efter personerna på företaget så länge jag får det jag köpt.

Dock är jag inte så korkad så jag köper billigaste skiten, och samtidigt skulle tro att du får någon kvalitet eller bra råvaror.

När jag betalar 2-3k för middag då hade jag fan gnällt om jag får dålig kvalitet, men hade jag köpt något för 20-60kr så skulle jag inte förväntat mig få något mer än möjligtvis kanske ätbart.

Senast redigerad av patrikweb den 2013-03-17 klockan 12:59
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-17, 13:19 #23
Stahla Stahla är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Stahla Stahla är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Jag skulle vara rätt försiktig med att lita på någon som öppet säger att större delen av befolkningen är korkade boskap om och om igen (med lite utbytta ord). Men känner man sig bekväm med det så ...

Om du inte har något emot utländsk VPS så skulle jag rikta mig mot amazon eller rackspace. De med mest erfarenhet och kunskap. Alla har haft sina problem, men de lär sig och återupprepar de sällan.
Givetvis, det är ju upp till var och en. Ger inget stöd till någon samt har inte tid att lägga ner på det. Men det jag syftade mer på är att man ser att Patrikweb skriver i princip alla ddos trådar och det mesta om webbhotell har mycket att säga om det samt att han menar på att de flesta är diverse saker. Vilket då borde spegla på att han vill mena på att han har koll på saker och ting. Och då borde ju givetvis hans produkter SPEGLA det.

Sedan hur man vill tolka det är ju en annan femma, men vem vet man kanske faktiskt skulle prova. För det vore ju lite konstigt om det inte funkade där då

Hoppas du tolkar det här rätt och inte fel.
Stahla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-17, 13:45 #24
Nykomling

Nykomling

Citat:
Om folk tar illa upp så är det väl att dom själva tycker att dom passar in på den beskrivningen. Och då är det korrekt.

Jag behöver inte slicka röv eller vågar säga vad jag tycker, vågar knappt några göra i sverige.

Och skulle nog säga att jag är lite pensionär redan, jag är väldigt lite aktivt i dagliga arbetet i dom olika företagen.

En normal dag är att orka upp runt 10 på dagen, kolla lite mail ta en kaffe. Vid 12 gå ut och äta lunch, sitta ute i solen vid havet och dricka en kall öl till maten. Samtidigt man läser alla dagens nyheter och om allt korkat som händer i Sverige.

Vid 13:30-14 tiden gå till kontoret några timmar för dricka lite kaffe och kolla lite mer mail.
På sommaren är det mer ligga i havet eller i en pool istället på dagarna.

Så tror inte jag behöver slicka röv och säga det jag inte tycker.

Sedan är våra tjänster väldigt bra, och jag personligen har mer förtroende för företag/personer som vågar säga vad dom tycker.

Klara besked/svar är något man vill ha som företagare. Sedan är det ett problem att folk inte tål sanningen med.

Sedan köper man en tjänst för tjänsten skull, inte för man ska ligga med mig.

Jag personligen köper det jag vill ha, och tar inte beslut efter personerna på företaget så länge jag får det jag köpt.

Dock är jag inte så korkad så jag köper billigaste skiten, och samtidigt skulle tro att du får någon kvalitet eller bra råvaror.

När jag betalar 2-3k för middag då hade jag fan gnällt om jag får dålig kvalitet, men hade jag köpt något för 20-60kr så skulle jag inte förväntat mig få något mer än möjligtvis kanske ätbart.

Mitt syfte med kommentaren riktar sig främst mot att du öppet, på ett forum som nyttjas av "potentiella kunder" till ditt företag, skriver att större delen av svenskar (m.a.o kunder) är korkade.

Ärlighet varar längst, MEN att öppet ge sin främsta inkomstkälla (antagande) kritik för att vara "korkade" anser jag inte vara ett föredömligt sätt som företagare.

Du får gärna TYCKA vad du vill, men håll det gärna inom firman. Och med ditt senaste inlägg ger du, enligt mig, en mycket negativ bild av ditt företag.

// jackan
Oläst 2013-03-17, 14:08 #25

Citat:
Mitt syfte med kommentaren riktar sig främst mot att du öppet, på ett forum som nyttjas av "potentiella kunder" till ditt företag, skriver att större delen av svenskar (m.a.o kunder) är korkade.

Ärlighet varar längst, MEN att öppet ge sin främsta inkomstkälla (antagande) kritik för att vara "korkade" anser jag inte vara ett föredömligt sätt som företagare.

Du får gärna TYCKA vad du vill, men håll det gärna inom firman. Och med ditt senaste inlägg ger du, enligt mig, en mycket negativ bild av ditt företag.

// jackan
Har drivit företag sedan 2004, har inte ärvt eller vunnit några pengar. Varje krona har jag tjänat själv. Så pengarna kommer från bra tjänster.

Sedan att jag valt sakta börja dra mig tillbaka och överlåta allt mer till anställda är annan sak, men det sticker i ögonen på folk att jag inte behöver jobba länge om jag inte vill vid 27 års ålder och ändå kan slösa mer pengar på en månad än många har son årsinkomst.

Svenska avundsjukan, och det märks även att folk tycker rika ska bekosta hela samhället till 80-90% medans själv inte ens bidra med 10%
Oläst 2013-03-17, 14:24 #26
Nykomling

Nykomling

Citat:
Har drivit företag sedan 2004, har inte ärvt eller vunnit några pengar. Varje krona har jag tjänat själv. Så pengarna kommer från bra tjänster.

Sedan att jag valt sakta börja dra mig tillbaka och överlåta allt mer till anställda är annan sak, men det sticker i ögonen på folk att jag inte behöver jobba länge om jag inte vill vid 27 års ålder och ändå kan slösa mer pengar på en månad än många har son årsinkomst.

Svenska avundsjukan, och det märks även att folk tycker rika ska bekosta hela samhället till 80-90% medans själv inte ens bidra med 10%
// Sorry TS för OT men vill inte släppa detta...

Jag tvekar inte på att du har dåliga produkter, jag vill heller inte rikta min kritik med avundsjuka som syfte. Däremot är det enligt min åsikt otroligt oprofessionellt att yttra sig på det sättet du gör, detta bör du faktiskt ha koll på eftersom du varit företagare under en längre tid.

När det gäller din inkomst och personliga vanor så finns det i denna diskussion inget relevant syfte med att delge detta. Föreslår Facebook eller Twitter för såna yttranden.

Jag inbjuder till mer diskussion över PM, då jag inte vill att tråden tappar fokus helt.

// jackan
Oläst 2013-03-17, 14:40 #27

Citat:
// Sorry TS för OT men vill inte släppa detta...

Jag tvekar inte på att du har dåliga produkter, jag vill heller inte rikta min kritik med avundsjuka som syfte. Däremot är det enligt min åsikt otroligt oprofessionellt att yttra sig på det sättet du gör, detta bör du faktiskt ha koll på eftersom du varit företagare under en längre tid.

När det gäller din inkomst och personliga vanor så finns det i denna diskussion inget relevant syfte med att delge detta. Föreslår Facebook eller Twitter för såna yttranden.

Jag inbjuder till mer diskussion över PM, då jag inte vill att tråden tappar fokus helt.

// jackan
Fast en person med några mer IQ bör fatta att det är personliga åsikter och inte företagets, sedan har jag avvecklat PW med för den delen.

Sedan sanningen är ju att svenska avundsjukan är väldigt stor, många tycker att man inte ska ha rätt till den livsstandarden eller att det är typ rätt att rika ska ha typ 100% skatt.

Även om du troligtvis inte har dom åsikter då du har företag och troligtvis har lite högre utbildning.

Det folk inte fattar att det är företagen som skapar jobb och ger folk jobb, och dom inser inte resultatet när företag flyttar utomlands eller börjar ta in utländsk arbetskraft istället
Oläst 2013-03-17, 15:20 #28
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Fast en person med några mer IQ bör fatta att det är personliga åsikter och inte företagets, sedan har jag avvecklat PW med för den delen.

Sedan sanningen är ju att svenska avundsjukan är väldigt stor, många tycker att man inte ska ha rätt till den livsstandarden eller att det är typ rätt att rika ska ha typ 100% skatt.

Även om du troligtvis inte har dom åsikter då du har företag och troligtvis har lite högre utbildning.

Det folk inte fattar att det är företagen som skapar jobb och ger folk jobb, och dom inser inte resultatet när företag flyttar utomlands eller börjar ta in utländsk arbetskraft istället
Men de flesta har ju inte "några mer IQ" enligt dig själv? Hur går det ihop sig i ditt huvud?

Har du avvecklat Patrikweb? Det framgår inte någonstans på hemsidan?

Det är lätt att skylla all kritik och avvikande åsikter på avundsjuka...
Oläst 2013-03-17, 15:28 #29
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Bla bla bla
Jag tror ingen i denna tråd uttryckt minsta intresse eller ens kommenterat hur mycket pengar du tjänar eller hur mycket du jobbar för dom? Det är din attityd som har kommenterats, och den bekräftar du om och om igen ... Att återigen försöka försvara dig med att folk är avundssjuka och babbla på om hur dumma folk är tror jag inte förändrar bilden de flesta får av dig som är personen bakom företagen.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-19, 12:31 #30
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
För att återkoppla till det ursprungliga ämnet, här är en redogörelse för fredagens DDoS-attack hos FS Data (som även publicerades på vår driftstatussida i fredags).

Citat:
Vi blev i kväll utsatta för den mest kraftfulla DDoS-attack som vi någonsin har upplevt. Denna attack orsakade stora störningar i vårt nätverk mellan 20:00 - 22:30. Attacken var riktad mot fsdata.se, vilket inte har skett tidigare. När vi blir utsatta för DDoS-attacker så är de vanligtvis riktade mot någon kund/annan server hos oss. Dessa attacker brukar våra brandväggar kunna hantera (de har stoppat 10 000-tals DDoS-attacker det senaste halvåret).

Kvällens DDoS-attack kom från servrar utomlands. Med hjälp av vår nätverksleverantör, Telia, lyckades vi lösa detta. Målsättningen är att vi själva ska kunna hantera och stoppa sådana här kraftfulla DDoS-attacker. Detta var dock en väldigt oväntad och extremt kraftfull attack.

Information om störningen publicerades på vår hemsida, men då vårt nätverk inte fungerade ordentligt så fick få kunder denna information. Vi kommer omgående att se till att vår driftstatus är tillgänglig även om vårt nätverk inte fungerar. Information om störningen publicerades även fortlöpande på Facebook och Twitter.

Vi får avslutningsvis beklaga de störningar som denna DDoS-attack orsakade våra kunder. Vi tar sådana här attacker på största allvar, vi har redan investerat i en väldigt kraftfull brandväggslösning (som brukar stoppa DDoS-attacker) och vi fortsätter arbeta mot ett avbrottsfritt nätverk med högsta prioritet.
Vi har som sagt en lösning som stoppar de flesta DDoS-attacker och vi arbetar på att ordna en lösning som även kan stoppa en DDoS-attack i den omfattning som vi blev utsatta för i fredags.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017