FAQ |
Kalender |
2013-04-05, 09:03 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
|
||
Svara med citat |
2013-04-05, 09:30 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Med all rätt.
|
|||
Svara med citat |
2013-04-07, 14:01 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad är anledningen? Jag använder sidan flitigt och har aldrig haft något problem.
|
||
Svara med citat |
2013-04-07, 17:36 | #4 | |||
|
||||
|
||||
Svara med citat |
2013-04-07, 22:11 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2013-04-08, 07:00 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Håller med om att det är förtjänat. De var aktiva här på WN tidigare. Alltid tråkigt när företag tar till sådana metoder. Själv svarar jag bara "nej, tack" och lägger på direkt när en telefonförsäljare ringer, alternativt frågar vad det gäller och därefter lägger på ifall de försöker med ett struntsvar i stil med "är det här blablabla" eller "först vill jag säga att jag inte vill sälja något". Jag blir den första att jubla den dag telefonförsäljning förbjuds helt.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-04-08 klockan 07:07 |
||
Svara med citat |
2013-04-08, 13:00 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
tycker nästan Eniro är värre. fick en "offert" som såg precis ut som en faktura,undrar hur många företag som betalat av misstag..
|
|||
Svara med citat |
2013-04-09, 15:03 | #8 | |||
|
||||
|
||||
Svara med citat |
2013-04-09, 16:12 | #9 | ||
|
|||
|
Yrket som Säljare behövs för väldigt många företag.
Men tyvärr har det inte ställts något som helst krav på kunskap om marknadsföringslag och konsument och avtalslagar på säljarna. Kanske vore det nu dags att succesivt införa krav på certifiering/licens för att få utöva säljaryrket (som det finns på exempelvis Fastighetsmäklare, advokater m.m.) just för att tvinga fram kunskap om de viktigaste lagarna så kanske en del bondfångeri kunde stävjas. Men å andra sidan borde den utbildningen ske i grundskolan eller gymnasiet så även de som är konsumenter känner till lagarna. Det krävs ju två för att det ska bli en affär och då behövs både säljare och köpare. Vore ju kanon om båda parter kände till lagstiftningen kring hur man gör affärer, så många onödiga tvister som skulle undvikas då.... Det tar väl 50+ år innan det slår igenom helt på marknaden men varför inte, nån gång tror jag det kommer. |
||
Svara med citat |
2013-04-09, 16:16 | #10 | |||
|
||||
|
Håller med, lika väl som en oseriös säljare kan lura mig något så kan ju en seriös försäljare sälja på mig någonting som jag inte ens kände till och som jag sedan har mycket stor nytta av och som ger stort mervärde. Att helt förbjuda telefonförsäljning vore att gå ett steg tillbaka. Bättre då att gå den vägen som Conny är inne på.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|