FAQ |
Kalender |
2013-04-17, 09:26 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag har hittat domännamn som är ledig under .nu och .com, vilken av dessa anser ni vara bäst för den svenska marknaden? Vilken skall man satsa på? Det är svenska ord som gäller i domännamnet. Mvh M |
||
Svara med citat |
2013-04-17, 09:47 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det beror lite på vad du har för framtida planer? Finns det internationella planer för framtiden. Passar det inte bättre med .se ? Vad heter företaget/verksamheten?
|
||
Svara med citat |
2013-04-17, 10:27 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Är det en seriös verksamhet så säkra båda, kostar ju totalt ca 200 kronor per år
|
|||
Svara med citat |
2013-04-17, 15:02 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Som föregående talare skrivit: Satsa på .se först förutsatt att du siktar på den svenska marknaden. Är den inte ledig, försök att köpa den domänen eller byt namn. Utan .se-varianten kommer du alltid att blöda trafik till den som äger .se-domänen.
|
||
Svara med citat |
2013-04-18, 11:02 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar för svaren, självklart är .se att föredra men då dom vill ha 200 000:- för domänen så är det inte aktuellt för min del.
Det finns även den engelska versionen ledig men då inom .se och .nu och .eu. Är det nån mening med att låsa upp domäner med engelskt ord som slutar på .se? .com .org och .net är upptagna,men dom är parkerade domäner och är det "lätt" att gå förbi dom i sökmotorerna fast jag har .se? Eller är det kört? (amerikanska marknaden) Även .se som jag nämnde tidigare i tråden innehas av parkerade sidor. Mvh M |
||
Svara med citat |
2013-04-18, 11:32 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
I ditt fall väljer jag personligen .nu för den svenska marknaden. Men som flera redan är inne på hade jag säkrat upp .com också.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|